سومین مجموعه عکس سفر به کشور تانزانیا با عنوان ‘تانزانیا، گذری بر شرق آفریقا’ در نگارخانه شهید مرتضی آوینی قم در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش مبارکه نا   به نقل از ایرنا ،  در این نمایشگاه 40 قطعه عکس رنگی از مجموعه عکسهای ‘احمد وحید مقدم’ عکاس قمی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در عکسهای این نمایشگاه برخلاف دو نمایشگاه قبلی این عکاس به صورت عام به کشور تانزانیا نگاه شده است و منتخبی از کارهای عکاسی وی در سال 86 از این کشور می باشد؛ دو مجموعه پیشین این عکاس درباره کشور تانزانیا با موضوعهای ‘کودکان’ و ‘کار و خانواده’ به نمایش درآمده و ‘سرزمین همیشه سبز، شرق آفریقا، تانزانیا’ عنوان نمایشگاه قبلی این عکاس بود.

‘احمد وحید مقدم’ در گفت وگو با ایرنا گفت: در سال 86 طی سفری که به کشور تانزانیا داشتم از موضوعهای گوناگون در این کشور عکاسی کردم و تصمیم گرفتم که با موضوع بندی عکسهای گرفته شده، آنان را در معرض دید عموم قرار دهم تا شهروندان از دریچه دوربین با مسائل مختلف یک کشور آفریقایی، همچون؛ مشکلات اجتماعی، بیماری، فقر و گرسنگی آشنا شوند.

وی درباره انگیزه اش در برگزاری این نمایشگاه ها گفت: برپایی نمایشگاه های هنری از جمله عکس، می تواند در افزایش سواد و تجربه بصری جامعه موثر باشد، ضمن آنکه با برپایی نمایشگاه هایی از کشور تانزانیا می خواستم مردم ایران را با مشکلات و مسائل اجتماعی و به طور کلی طرز زندگی و فرهنگ یک کشور آفریقایی آشنا کنم.

وی با بیان اینکه مردم این کشور افرادی کوشا و قانع هستند، خاطر نشان کرد: از جمله هنرهای مردم تانزانیا تبحر در صنایع دستی چوبی می باشد و همچنین رنگ لباسهایی که استفاده می کنند از جذابیت بصری و زیبایی خاصی برخوردار است.

وی همچنین اظهار کرد: به طور کلی برگزاری نمایشگاه های عکس؛ مردم را با عکس و کارکردها و تاثیرگذاریهای آن بیشتر آشنا کرده و از سوی دیگر مسوولان نیز به اهمیت، تاثیرگذاری و انتقال پیام توسط عکسها بیشتر پی می برند.

مقدم خاطر نشان کرد: نمایشگاه های عکس باید در محیطهای مناسبی برپا شوند و با اطلاع رسانی قشرهای گوناگون، مردم را برای بازدید از آن دعوت کرد و رسانه ها نیز در این امر می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از برپایی نمایشگاه ‘عکس تئاتر استان قم’ در سال آینده خبر داد و گفت: تصمیم دارم با همکاری انجمن تئاتر استان نمایشگاه عکسی از تئاترهای قم را که گرفته ام به نمایش بگذارم که این امر ضمن نشان دادن توانمندیهای هنرمندان استان در این عرصه، می تواند زمینه آشنایی بیشتر مردم را با این هنر و استعدادهای استان در این زمینه فراهم کند.

این نمایشگاه تا 21 آذر ماه جاری صبح و عصر در نگارخانه شهید آوینی قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 28 برای بازدید عموم دایر است.