رییس پلیس فتا غرب تهران گفت: سه تن از اعضای باند سرقت اینترنتی پس از دستگیری توسط پلیس فتا غرب استان تهران، با قرار وثیقه های یک میلیارد و 200 میلیون ریالی روانه زندان شدند.

به گزارش مبارکه نا   به نقل از ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ «اصغر باقریان» گفت: با وصول دادخواست یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی اش، موضوع در دستور کار پلیس فتا غرب استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های اولیه مشخص شد، مبلغ 11 میلیون ریال از حساب بانکی شاکی به حساب بانکی شخصی با هویت معلوم واریز شده که صاحب حساب بانکی احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

باقریان افزود: فرد مظنون در اظهارات خود مدعی شد که خانمی به طلا فروشی وی مراجعه کرده و مبلغ یادشده را از طریق کارت عابری با هویت خانم «س-ن » به حساب وی واریز کرده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: نکته قابل توجه در این سرقت این بود که فرد مراجعه کننده به طلا فروشی از کارت عابر بانک با هویت خانم« س – ن» استفاده کرده، اما بعد از استفاده، مبلغ از حساب بانکی شاکی کم شده است.

وی یادآور شد: اطلاعات موجود در کارت عابر بانک، توسط یک باند حرفه ای مورد دستکاری قرار گرفته و کارت عابر بانک با هویت خانم « س – ن»، به جای اتصال به حساب بانکی او توسط این سارقان، به حساب بانکی شاکی متصل شده بود تا از این طریق موجودی حساب بانکی او را برداشت کنند.

باقریان اضافه کرد: با بازبینی فیلم های ضبط شده طلا فروشی، مشخص شد، فرد استفاده کننده از کارت، صاحب واقعی کارت نبوده و با احضار خانم «س – ن» به پلیس و طی بازجویی های انجام شده مشخص شد که کارت عابر بانک و مدارک وی توسط پسر دائی وی با هویت «م – ز» به سرقت رفته است.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: متهم «م – ز» به پلیس احضار و طی بازجویی ها ابتدا سعی در کتمان حقیقت داشت که با ترفندهای پلیسی ناگزیر به اعتراف شده و راز باند سرقان سایبری را فاش کرد.

باقریان گفت: متهم، به همکاری در یک باند سرقت سایبری، اعتراف کرد، فردی با نام «ر – ج» که عنصر اصلی این باند است، کارت عابر بانک مردم را به بهانه انجام عملیات بانکی به امانت گرفته و با اعلام اینکه کارت عابر را گم کرده، این کارت ها را به صاحب اصلی آنها پس نداده و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی نامتعارف نصب شده در طلافروشی خود، اطلاعات حساب بانکی دیگران را بر روی این کارت ها نوشته است.

وی ادامه داد: متهم از این طریق با کارت عابر بانک متعلق به این اشخاص، موجودی حساب بانکی افراد دیگر را برداشت می کند که من هم کارت عابر بانک خانم « س-ن» را در اختیار وی قرار دادم و او هم با نوشتن اطلاعات حساب بانکی شاکی بر روی این کارت، موجودی آن را خالی کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اظهارات متهم «م – ز» بلافاصله کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شده و طی عملیاتی ضربتی متهم اصلی پرونده «ر – ج» را در یک پاساژ طلا فروشی در رباط کریم دستگیر و دو دستگاه شوکر برقی، یک قبضه اسلحه کلت بادی، دو جلد گذرنامه و کارت نظام وظیفه جعلی، 592 گرم طلا، دو دستگاه تبلت، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی سیم کارت فاقد نام در محل دستگیری کشف کردند.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: متهم «م – ز» در بازجویی ها به بزه انتسابی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی نامتعارف موسوم به «اسکیمر» در طلا فروشی خود اعتراف کرده و اطلاعات سایر اعضای این باند را فاش کرد.

باقریان افزود: برخی از سایر اعضای این باند دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته اند، و تلاش برای دستگیری اعضای احتمالی دیگر این باند ادامه دارد.

وی از صدور قرار وثیقه های یک میلیارد و یکصد میلیون ریالی برای دو تن از متهمان و صدور قرار کفالت یکصد میلیون ریالی برای متهم سوم خبر داد و افزود: رسیدگی به پرونده برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای احتمالی این باند همچنان ادامه دارد.