رئيس شوراي هيئات مذهبي مباركه از برگزاري نخستين عزاداري يكپارچه اربعين حسيني در مباركه خبر داد.

به گزارش مبارکه نا ، جواد اسدي رئيس شوراي هيئات مذهبي مباركه روزپنجشنبه در جلسه هماهنگي برگزاري مراسم عزاداري اربعين حسيني به سابقه عزاداري در شهرستان مباركه اشاره كرد و گفت:‌ برپايي اجتماعاتي مذهبي چون اربعين حسيني يك كاركرد فرهنگي است و همه هيئت‌هاي مذهبي در زير يك پرچم براي امام حسين(ع) و اهل‌بيت پيامبر (ص)به عزاداري مي‌پردازند.
اسدي عزاداري‌هاي حسيني شهرستان مباركه را منحصر به ‌فرد خواند و افزود: نگاه فرهنگي كلان كشور به اجتماع بزرگ هيئت‌هاي مذهبي است .
رئيس شوراي هيئات مذهبي مباركه از برگزاري نخستين عزاداري متحد و يكپارچه اربعين حسيني در اين شهرستان خبر داد و گفت: نشست‌هاي متعددي جهت برگزاري اين عزاداري يكپارچه تاكنون برگزار شده است و تصميم گرفته شد تا تمامي هيئت هاي مذهبي مباركه همگي در اين عزاداري متحد و يكپارچه حضور يابند.
وي برگزاري اين عزاداري يكپارچه را منحصر به‌فرد خواند و گفت: در تمامي نقاط كشور عزاداري‌هاي گسترده و بزرگي ويژه ايام تاسوعا و عاشورا برگزار مي‌شود اما در اربعين برگزاري چنين عزاداري با اين وسعت بي‌سابقه است.

اسدي با بيان اينكه ۱۰۳ هيات مذهبي فعال در شهرستان مباركه وجود دارد اظهار كرد: در روز اربعين حسيني تمامي هيئات مذهبي مباركه ساعت ۹:۳۰ در ميدان انقلاب (شهرداري) حضور مي‌يابند و برنامه‌ بدين‌ صورت است كه تمامي هيئات مذهبي با عزاداري به‌شكل زنجيرزني و سينه زني وارد حسينيه مركزي شوند و عزاداري به‌صورت سينه‌زني و مداحي يكپارچه درحسينيه برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه مراسم عزاداري اربعين حسيني در شهرهاي زيباشهر ، ديزيچه ، كركوند ، طالخونچه و مجلسي نيز بصورت همزمان برگزار مي شود. افزود : مراسم عزاداري اربعين حسيني از ساعت ۱۰:۳۰ در حسينيه با تلاوت آياتي چند از قرآن مجيد آغاز مي شود و پس از آن زيارت اربعين، سخنراني ، مداحي اذان و نماز ظهر اقامه خواهد شد.
رئيس شوراي هيئات مذهبي مباركه ادامه داد: در اين روز برنامه‌ها ابتدا با تلاوت آياتي چند از قرآن مجيد آغاز مي‌شود و پس از آن زيارت اربعين توسط يكي مداحان قرائت و پس از آن عزاداري شروع مي‌شود. در اين نشست كه با حضور روئساي هيئت هاي مذهبي مباركه و اعضاي ستاد اربعين حسيني مباركه برگزار شد آخرين هماهنگي‌هاي لازم براي برپايي تجمع بزرگ هيئت‌هاي مذهبي مباركه با محوريت شوراي مذهبي شهرستان و اداره تبليغات اسلامي و ديگر نهادهاي پشتيباني‌كننده در روز اربعين مباركه به عمل آمد.