مدیرحج و زیارت خوزستان گفت: مسوولان مرزی عراق هم اکنون توان پذیرش روزانه بیش از 40هزار زائر از مرزهای زمینی شلمچه و چذابه را ندارند.

به گزارش مبارکه نا   به نقل ازایرنا ، ‘ناصر حویزاوی’ چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به عموم مشتاقان زیارت اربعین حسینی توصیه کرد از تجمع در گذرگاه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و گذرگاه چذابه در 120کیلومتری شمال غرب اهواز خودداری کنند.

وی گفت: لغو روادید از سوی طرف عراقی سبب هجوم زایران و مشتاقان به گذرگاه های شلمچه و چذابه شده است.

مدیرحج و زیارت خوزستان گفت: امکانات پذیرش زایران از سوی مسوولان مرزی عراق محدود است از این رو ممکن است مشکلاتی برای هموطنان مشتاق زیارت اربعین حسینی ایجاد شود.

وی پیش بینی کرد، حدود 200هزار زایر ازطریق گذرگاه چذابه در محدوده استان میسان عراق و 300هزار زایر از طریق گذرگاه شلمچه در ایام اربعین حسینی به سمت نجف و سپس کربلا حرکت کنند.

چهار روز پیش مسوولان مرزی عراق ورود زایران دارای گذرنامه قانونی را آزاد و عملا روادید (ویزا) را لغو کردند.

پیش ازاین هزینه صدور ویزا برای هر زائر اربعین حسینی حدود 40دلار بود و کاروان های زیارتی رقمی معادل یک میلیون و 400 هزار تا دو میلیون ریال دریافت می کردند.

بنا به این گزارش با وجود اینکه 10روز تا اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) باقی مانده است دهها هزار زائر از سراسر کشور برای رساندن خود به کربلا رهسپار مرزهای چذابه و شلمچه شده اند.

بیش از 100موکب (محل پذیرایی) از سوی هیئت های مذهبی به صورت خودجوش در مسیرهای منتهی به گذرگاه های چذابه و شلمچه برپا و در کنار آن بخشی از امکانات دولتی و عمومی برای تسهیل در تردد زایران اربعین حسینی بسیج شده تا به صورت شبانه روزی به زائران خدمات رسانی شود.