90 قطعه پرنده زینتی قاچاق توسط ماموران یگانه حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی استان از متخلفان در بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان کشف شد.

به گزارش مبارکه نا   به نقل ازایرنا اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، ‘سعید محمودی’ افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان بر اساس هماهنگی های بین بخشی با سایر ارگان ها و سازمان ها، برنامه های کنترلی خود را در سطح مناطق تحت پوشش افزایش داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس اخبار رسیده از همیاران محیط زیست که در تمام نقاط استان همکاری خود را با محیط بانان با هدف کمک به حفظ طبیعت دریغ نکرده اند، یگان حفاظت توانست با کمک نیروی انتظامی بخش نصرت آباد 90 قطعه پرنده زینتی که به صورت غیر قانونی حمل می شد را کشف و ضبط کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این محموله 50 قطعه پرنده از نوع مینا و 40 قطعه طوطی سبز از متخلفان کشف شد.

وی گفت: پرونده متخلفان پس از تکمیل مستندات و مدارک به مقام قضایی ارجاع شد.

محمودی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست با ایجاد شبکه ای از همیاران محیط زیست در همه جای استان به صورت فوری آخرین اخبار تخلفات را دریافت و در کمترین زمان ممکن خود را به مناطق مورد نظر می رساند، به طوریکه هم اکنون مناطق تحت مدیریت این اداره کل از جمله ناامن ترین مناطق شکار و صید برای متخلفان است.

وی تاکید کرد: بر اساس اخبار و کشفیات اخیر یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به روشنی معلوم است که بیشتر مسیرهای حمل غیر مجاز یا زنده گیری گونه های حیات وحش در خارج از مرزهای استان صورت می گیرد.