صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو

به گزارش مبارکه نا به نقل از فارس مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: موضوع صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ‌ موریس از سال‌ها قبل مطرح بوده و سال گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت خارجه‌، وزارت اطلاعات و وزارت صنعت قرار شد، گزارشی در مورد صهیونیستی بودن 53 شرکت از جمله فیلیپ‌ موریس تهیه شود. وی ادامه داد:‌ در این جلسه قرار شد در مورد همکاری با این شرکت‌ها هماهنگی لازم صورت گیرد و صهیونیستی بودن آنها مشخص شود. افضلی‌فرد تصریح کرد: پس از ارائه مهلت برای تهیه این گزارش، وزارت اطلاعات گزارشی ارائه کرد که طبق آن حدود 35 شرکت از 53 شرکت مطرح شده، ماهیت صهیونیستی داشتند و شرکت فیلیپ‌ موریس نیز جزء آنها بود. وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت در برخورد با فلیپ موریس باید نظر وزارت اطلاعات را مبنای ارزیابی و عملکرد خود قرار دهد، گفت: وزارت خارجه نمی‌تواند مبنای تعیین صهیونیستی بودن شرکت فلیپ‌ موریس باشد و نظر رسمی وزارت اطلاعات باید مد نظر قرار گیرد. وی اظهار داشت: وزارت اطلاعات باید در مورد صدور مجوز واردات برای سیگار مارلبرو پاسخگو باشد. وی با بیان اینکه تغییر ترکیب هیأت مدیره باعث ایجاد تغییر در ماهیت صهیونیستی یک شرکت نمی‌شود، تأکید کرد: شرکت فیلیپ‌ موریس باید ممنوع‌المعامله باشد، زیرا واردات محصول این شرکت به ایران خلاف مصالح ملی و قانون اساسی است. * در مورد استاندارد بنزین، یک دستگاه ثالث باید نظر دهد عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه با اشاره به ارائه 3 گزارش از سوی کمیسیون انرژی مجلس، سازمان بازرسی و معاونت بین‌الملل وزارت نفت در مورد کیفیت بنزین مصرفی در کشور، گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون اصل 90 با رؤسای سازمان استاندارد و محیط زیست و همچنین معاونان وزارت نفت و بهداشت برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه بنزین استحصال شده از پتروشیمی‌ها، در تهران توزیع نشده است بنابر این، این حرف صحت ندارد که چون بنزین یورو 4 به کشور وارد شده و بنزین پتروشیمی‌ها عرضه نشده است، پس آلودگی هوا کاهش یافته است. وی ادامه داد: بنزین تولید پتروشیمی‌ها فقط در جنوب کشور توزیع شده و نه در تهران، پس اساساً بحث در این مورد صحت ندارد. افضلی‌فرد اظهار داشت: در مورد بنزین وارداتی نیز که سازمان حمایت یا معاونت بین‌الملل وزارت نفت بر استاندارد یورو 4 آن تاکید دارد باید گفت که آزمون بنزین توسط شرکت وارد‌کننده نمی‌تواند، معیار مناسبی باشد و یک شرکت ثالث مانند سازمان استاندارد، باید این آزمون را انجام دهد. وی توضیح داد:‌ از طرف دیگر، طبق اعلام سازمان استاندارد و بر اساس تست بنزین در آزمایشگاه‌های خارج از کشور، بنزین‌های وارداتی تا تیرماه حتی دارای استاندارد یورو 2 هم نبوده است، در نتیجه این نوع بنزین فاقد استاندارد یورو 4 بوده است. این نماینده مجلس افزود: در بین پالایشگاه‌های کشور، بنزین تولید پالایشگاه شازند اراک از بنزن‌زدایی برخوردار است، طبق اعلام وزیر بهداشت بنزن یک عامل سرطان‌زا است و سایر پالایشگاه‌ها نیز باید به واحد بنزن‌زدایی مجهز شوند. وی تأکید کرد: نباید این مسئله را مطرح کنیم که اگر بنزین یورو 4 به کشور وارد نشود، آلودگی هوا رفع نمی‌شود و نباید با این مسائل، به اقتصاد مقاومتی ضربه بزنیم. عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد، منتظریم ببینیم، در لایحه پیشنهادی دولت، در مورد آزمون بنزین توسط وزارت نفت و یا دستگاه‌ دیگری مانند سازمان استاندارد چه موضوعی پیشنهاد می‌شود. وی اظهار داشت:‌ آزمون استاندارد بنزین وظیفه سازمان ملی استاندارد است و هر چند در قانون بودجه سال‌های قبل این مسئولیت به وزارت نفت داده شده، اما وظیفه سازمان استاندارد نیز این است که بر این آزمون‌ها صحه بگذارد و در نهایت، سازمان استاندارد نیز باید در این مورد اظهار نظر کند.890950_PhotoA