به گزارش مبارکه نا  به نقل از تهران پرس مرد شیادی که با جعل اوراق شناسایی دست به کلاهبرداری های میلیونی می زند تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفته است. روز18 خردادماه سال جاری نماینده حقوقی یکی از بانک ها ، با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران اعلام کرد شخصي ناشناس با هويت جعلي […]

به گزارش مبارکه نا  به نقل از تهران پرس مرد شیادی که با جعل اوراق شناسایی دست به کلاهبرداری های میلیونی می زند تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفته است.

روز18 خردادماه سال جاری نماینده حقوقی یکی از بانک ها ، با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران اعلام کرد شخصي ناشناس با هويت جعلي اقدام به برداشت پول از حساب یکی از مشتریان بانک کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “جعل” و به دستور شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

نماینده حقوقی بانک پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : “شخصی ناشناس با استفاده از هویت مجعول و استفاده از کارت ملی مسروقه احدی از مشتریان شعبه اکباتان بنام آقای … ، به یکی از شعبات بانکی در خیابان 30 تیر مراجعه و در این شعبه درخواست صدور کارت عابر بانک ( کارت المثنی ) نموده و کارمند شعبه نیز پس از بررسی و تطبیق مشخصات کارت ملی با مشخصات دارنده حساب اقدام به صدور کارت المثنی کرده است ؛
این شخص با استفاده از کارت و اطلاع پیدا کردن از موجودی حساب در مراجعه به مراکز مختلف تجاری از جمله چند طلافروشی ، در دو نوبت اقدام به برداشت 67 و 75 میلیون تومان از حساب یکی از مشتریان بانک ( صاحب اصلی کارت ملی ) کرده است ” .

مالباخته نیز پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی ، در خصوص نحوه سرقت مدارک هویتی خود عنوان داشت که کارت ملی اش در روز21 اردیبهشت ماه به سرقت رفته است .

مالباخته در خصوص نحوه سرقت کارت ملی خود ، به کارآگاهان گفت : “فردی تحت عنوان مأمور خرید یکی از سازمان های دولتی ، جهت خرید لوازم یدکی ماشین به مغازه بنده واقع در خیابان ملت اکباتان مراجعه و عنوان کرد که جهت نیاز به پیش فاکتور دارد . فردای آنروز ، همان شخص مجددا به مغازه بنده مراجعه و اینبار مدعی شد که برای صدور چک از سوی سازمانی که ایشان خود را مأمور خرید آنجا معرفی کرده بود نیاز است تا بنده اصل کارت ملی خود را به ایشان تحویل داده تا چک خرید لوازم صادر شود ؛ من نیز کارت ملی خود را به شاگرد مغازه دادم تا بهمراه این شخص به محل کار این شخص مراجعه و پس از انجام امور اداری ، چک را تحویل بگیرد اما این شخص در طی مسیر با فریبکاری ، مدارک شناسایی ( کارت ملی ) بنده را از شاگرد مغازه گرفته و پس از آن متواری شده است ” .

با توجه به شیوه و شگرد متهم در “دریافت کارت ملی” و “جعل هویت به منظور برداشت پول از حساب” ، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانکی 30 تیر و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر متهم شدند .

در ادامه و با بررسی تراکنش مالی حساب عابر بانک ، تصاویر بدست آمده از طلافروشی های محل خرید سکه های طلا استخراج و تصاویر بدست آمده از آنها با تصویر شعبه بانک مطابقت داده شد و مشخص شد که تمامی این اقدامات توسط یک نفر انجام شده ؛ مالباخته و شاگرد مغازه وی نیز پس از مشاهده تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، صاحب تصویر را مورد شناسایی قرار دادند .

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : “با توجه به ادامه تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده ، دستور انتشار تصویر متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، محل سکونت و یا مکان های محل تردد متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی را از طریق شماره تماس های 51055434 و 51055513 در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ” .