استاندار اصفهان: طلسم ورزشگاه نقش جهان با پول فولادی‌ها شکسته می‌شود
شناسه خبر : 17003 | تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ |

به گزارش مبارکه نا به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از برگزاری 300 برنامه متنوع در هفته بسیج خبر داد و اظهار کرد: مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات چهارشنبه جاری در محل استانداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه محرم تهدیدات زیادی مبنی بر برهم زدن برخی از مراسم‌های عزاداری از سوی دشمنان شیعه مطرح شده بود، افزود: در این خصوص آمادگی کامل برای برقراری امنیت استان داشتیم و با ائمه جماعات و نیز هیئت‌های مذهبی جلساتی در این زمینه داشته و دغدغه و نگرانی‌ها مطرح شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با وجود تهدیداتی همچون مسمومیت غذا و آتش‌سوزی خیمه‌ها، در ایام دهه محرم امسال اصفهان آرام‌ترین و با امنیت‌ترین مراسم عزاداری برگزار و مشکل خاصی پیش نیامد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسئله هوای اصفهان اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته اصفهان 202 روز هوای سالم در منطقه داشت و تا آبان‌‌ماه گذشته نیز 232 روز هوای سالم داشتیم که نسبت به سال گذشته 30 روز بیشتر هوای سالم تجربه شد.

زرگرپور با اشاره به اینکه در آذرماه اصفهان دچار پدیده اینورژن می‌شود، بیان کرد: در طول 6 ماهه گذشته 14 صنعت آلاینده مهم معرفی و برای آنها پرونده تشکیل شد و 100 واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 90 درصد از خودروها تک سرنشین هستند، ادامه داد: باید استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و البته با توجه به استفاده از سوخت گازوئیل و بنزین یورو چهار در اصفهان معاینه فنی خودروها به جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

*‌ یکسان‌سازی شاخص سنجش آلودگی هوای اصفهان با تهران

استاندار اصفهان با طرح این موضوع که سال گذشته سؤال بسیاری از مردم اصفهان این بود که چرا در مواقع آلودگی هوا تهران تعطیل اما اصفهان با وجود آلودگی بیشتر تعطیل نمی‌شود، تاکید کرد: شاخص‌های سنجش آلودگی در این دو شهر با هم متفاوت بود اما از امسال این یکسان‌سازی صورت گرفته است و از این پس با شاخص تهران و با یک آلودگی کمتر به سمت هشدار می‌رسیم.

وی افزود: این گله‌مندی با یکسان‌سازی شاخص آلودگی‌ها بر طرف شد و پس از این نیز مسئله هوا با 38 محور با قدرت پیگیری می‌شود و امید داریم که با مشارکت مردم هر سال روزهای سالم بیشتری داشته باشیم.

زرگرپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری تصریح کرد: تخصیص اعتبارات رشد پیدا کرده است و سرمایه‌گذاری و تملک دارایی به 75 درصد تسهیلات رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته چنین اتفاقی رخ نداده بود و در کل سال تنها 28 درصد اعتبارات تخصیص یافته بود اما امسال تا 9 ماهه گذشته 75 درصد اعتبارات عمرانی و اجرایی پروژه‌ها تخصیص یافته پیدا کرده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در صورتی که اعتبارات تا پایان سال تخصیص پیدا کند 900 پروژه عمرانی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: 82 درصد از اعتبارات بخش جاری که شامل حقوق کارکنان و امور جاری می‌شود تخصیص و نیز 60 درصد از اعتبارات سایر هم تخصیص یافته است.

* طلسم ورزشگاه نقش جهان با پول فولادی‌ها شکسته می‌شود

زرگرپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تحویل ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد و اظهار کرد: طبق توافقنامه صورت گرفته و طی مراسمی رسمی در هفته آینده، واگذاری این ورزشگاه به مجتمع فولاد مبارکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از 18 سال طلسم این ورزشگاه شکسته می‌شود، تصریح کرد: ادامه تکمیل این ورزشگاه با همان پیمانکار قبلی اما تحت مدیریت و نظارت فنی سازمان ورزش و جوانان و فولاد مبارکه صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه دلیل این واگذاری وضع مالی و حمایت فولاد مبارکه است، ادامه داد: فولاد مبارکه از پس تکمیل بر می‌آید چرا که اولا تیم دارد اما ورزشگاه ندارد در ثانی طرفداران باشگاه فولاد متقاضی هستند که جهت کاهش حوادث این ورزشگاه زودتر به نتیجه برسد تا شاهد مرگ و میر در جاده فولادشهر نباشیم.

وی اضافه کرد: فاز نخست این ورزشگاه با ظرفیت 40 هزار نفر و فاز دوم آن با ظرفیت 70 هزار نفر آماده برگزاری مسابقات می‌شود.

زرگرپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مرخص شدن م.ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان خبر داد و افزود: وی دو درخواست برای طرح و درس و وضعیت کار خود مطرح کرد که پیگیری می‌شود.

وی همچنین افزود: چهارشنبه گذشته دیداری با س.جورکش در بیمارستان فارابی تهران انجام شد که خانواده این قربانی اسیدپاشی درخواست جدی برای درمان چشم این فرد از وزیر بهداشت داشتند که دو تن از پزشکان متخصص و خبره مسئول پیگیری و مداوای چشم آن شدند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین طی جلسه‌ای که با مدیران ارشد کشوری در خصوص این موضوع داشتم که آن را پیگیری کنم مسئولیت مداوای چشم این قربانی را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه برای بحث شناسایی فرد اسیدپاش از روز نخست اکیپ‌هایی از تهران آمدند و هم‌‌اکنون نیز در اصفهان هستند، بیان کرد: در چند گروه کار شناسایی صورت گرفته و چتر امنیتی در اصفهان پهن شده است تا این فرد اسیدپاش پیدا شود.

* فرد اسیدپاش در هر لباسی که باشد به مردم معرفی می‌کنیم

زرگرپور با بیان اینکه به روی شخص خاصی جمع‌بندی ویژه نداریم، یادآور شد: اگر فرد اسیدپاش شناسایی شد در هر لباس و مشخصه‌ای که باشد باید به مجازات ویژه خود برسد.

وی افزود: قضیه اسیدپاشی حیثیتی شده است اما چون سازماندهی نیست نتوانستیم فرد را شناسایی کنیم و این در حالی است که اگر سازماندهی شده بود، بسیار راحت‌تر قابل شناسایی بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه فرمانده نیروی انتظامی طی سفر اخیر خود به اصفهان نظارتی هم بر روند پیگیری این پرونده داشت، افزود: از ایشان خواسته شد با حساسیت و جدیت ادامه کار شناسایی فرد اسیدپاش دنبال شود.

وی گفت: سردار احمدی مقدم نیز قول دادند تا تجزیه و تحلیل شناسایی این فرد دنبال شود و نیز اجازه صدور مجوز ارتقای پنج درصدی نیروی انتظامی و تقویت توان نیرو و امکانات در اصفهان تا پایان سال را صادر کردند.


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.