به گزارش مبارکه نا به نقل ازایرنا علی اصغر کاراندیش روز شنبه در آیین آغاز ساخت مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مبارکه افزود: نمودار تشکیلاتی و سازمانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی مربوط به سال 77 بوده و برآنیم با حمایت معاون رییس جمهوری ، در آینده نزدیک این نمودار را اصلاح و بازنگری کنیم. وی با اشاره به […]

به گزارش مبارکه نا به نقل ازایرنا علی اصغر کاراندیش روز شنبه در آیین آغاز ساخت مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مبارکه افزود: نمودار تشکیلاتی و سازمانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی مربوط به سال 77 بوده و برآنیم با حمایت معاون رییس جمهوری ، در آینده نزدیک این نمودار را اصلاح و بازنگری کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن اعتبار فرهنگی گفت: از چهار و نیم درصد اعتبار اختصاصی به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه، کمتر از یک درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه آن اختصاص می یابد و این رقم خیلی پایین است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک درصد بودجه کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود کم لطفی در حق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز هم ما وظایف خود را فراموش نکرده ایم و سعی کرده ایم تا عدالت فرهنگی را در توزیع متوازن اعتبارات در پیش بگیریم تا مشکلات فرهنگی در استان ها رفع شود.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک برخی اختیارات در وزارتخانه را نیز به استان ها واگذار خواهیم کرد که برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و بزودی عملیاتی خواهد شد.

کاراندیش گفت: توجه به کیفیت مطلوب زیرمجموعه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از رویکردها و سیاست های ماست.

وی تکمیل و بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهر مبارکه را حق مردم این شهرستان اعلام کرد و گفت: فولاد مبارکه در مباحث فرهنگی و هنری شهرستان مبارکه می تواند کمک های خوبی به این شهرستان داشته باشد.

کاراندیش افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و اهداف انقلاب جاری شدن احکام نورانی اسلام در جامعه است و برای رسیدن به هدف باید به شکل های مختلفی برای معرفی فرهنگ اسلامی گام برداریم.

مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مبارکه با سه هزار مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه 400میلیون تومان و برآورد هزینه نهایی شش میلیارد تومان ساخته می شود.

مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.