راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

به گزارش مبارکه نا خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیون در هفتم مرداد ماه سال 1371 بیان کردند باید خطر را بشناسیم. باید نقاطی را که خطر از آن نقاط جامعه اسلامی را تهدید می‌کند درست بشناسیم. آن عبرت‌های قضایای صدر اسلام را برای مردم و برای خودمان، بازکنیم.

**مهمترین وظیفه

مهمترین وظیفه‌ای که در صراط امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این است که نیروهای مؤمن و آمر به معروف و ناهی از منکر و آنهایی که در نظام اسلامی انگیزه دارند، باید در صحنه باشند. همه جا باید حضور داشته باشند.

حزب‌اللهی بودن یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی. این یک ارزش است؛ یک ارزش انقلابی است.

*بسیجی باید در وسط میدان باشد

مقام معظم رهبری در تاریخ 22 تیرماه 1371 در روز شهادت امام سجاد(ع) و در جمع فرماندهان نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور بیان کردند: امروز عده‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده پرستی می‌کنند.

این سازندگی است؟! آنچه که جامعه ما را فاسد می‌کند، غرق شدن در شهوات است؛ از دست دادن روح تقوی و فداکاری است؛ یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجی‌ها است. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.