سخنان امام خامنه‌ای در جمع وزیر، سفرا و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به‌خصوص آن بخش از اظهارات ایشان که فرمودند: «با تعیین نخست‌وزیر جدید عراق گره‌ها باز می‌شود» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است.

سخنان امام خامنه‌ای درباره تحولات عراق و تعیین نخست وزیر جدید این کشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است.

رهبر معظم انقلاب درباره اوضاع عراق گفتند: ان‌شاءالله با تعیین نخست وزیر جدید عراق، گره کارها باز و دولت تشکیل می‌شود تا بتواند کار کند و به کسانی که قصد فتنه در عراق داشته و دارند درس خوبی بدهد.‎

ایشان در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص مسئله فلسطین هم خاطرنشان کردند: منطق فلسطینیان در خصوص اعلام آتش‌بس منطقی درست است، ایشان جنایاتی را که اسرائیلی‌ها ضد فلسطینیان مرتکب شدند سنگین و حامل بهایی دانستند و این بها را پایان یافتن محاصره نوار غزه دانستند، چرا که ایشان تأکید کردند که هیچ انسان باانصافی با این حق فلسطینیان مخالفت نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور این اظهارات را بیان کردند‎.

پایگاه خبری المنار اظهارات امام خامنه‌ای درباره عراق را تیتر خود برگزید و به نقل از ایشان نوشت: امام سید علی خامنه‌ای بعد از انتخاب نخست وزیر جدید عراق ابراز امیدواری کردند با تعیین دولت جدید در این کشور عراق شاهد حصول گشایشی در امور سیاسی خود شود، و از این طریق کسانی که در صدد کاشتن بذر فتنه در عراق هستند درس عبرت فراموش نشدنی بگیرند.

المنار همچنین به بخش دیگری از سخنان امام خامنه‌ای درباره جنگ غزه اشاره کرد و از قول ایشان نوشت: موضعی که فلسطینیان در خصوص مسئله آتش‌بس در پیش گرفته‌اند موضعی صحیح است.

حضرت امام خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: آنها می‌گویند (فلسطینیان) پذیرش آتش‌بس به این معنی است که رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌تواند هرزمان که بخواهد مرتکب جنایاتی در حق ملت فلسطین شود و بهای این جنایات را نپردازد، سپس اوضاع به پیش از دوران تجاوز بازگردد، یعنی تحریم خفه کننده و اعمال فشارها از سر گرفته می‌شود.

ایشان در ادامه تأکید کردند: ما با فلسطینیان در این زمینه که می‌گویند جنایات رژیم صهیونیستی بهایی دارد موافق هستیم، بهای آن هم پایان تحریم غزه است، و هیچ انسان باانصافی با این حق مخالفت نمی‌کند.

ایشان در ادامه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به‌مثابه خط اول دفاع از مصالح ملی کشور دانستند و در ادامه این دیدار به تشریح خصوصیات دیپلماسی ایران اشاره کردند و تأکید داشتند که باید دیپلماسی فعال و هوشمندانه‌ای را در این مرحله حساس که نظام جدید جهانی در حال عبور از آن است در پیش گیرد.

پایگاه خبری شبکه المیادین هم در بازتاب سخنان امروز امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: سید علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران ابراز امیدواری کردند با انتخاب نخست وزیر جدید عراق و تعیین کابینه جدید در این کشور این دولت بتواند راه را به‌روی فتنه‌گران در عراق ببندد و به آنها درسی مهم و فراموش ناشدنی در این باره بدهد.
المیادین همچنین آن بخش از اظهارات مقام معظم رهبری درباره دفاع جمهوری اسلامی ایران از ملتهای مظلوم جهان را بازتاب داد و به نقل از ایشان نوشت: ایران حامی مظلومین است و از آنها به‌صورت سرنوشت سازی دفاع می‌کند، این دفاع به‌خصوص شامل ملت فلسطین، لبنان و دیگر ملتهای مظلوم است.

پایگاه خبری العربیه هم در بازتاب سخنان امروز رهبری جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: امروز آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران از روند تحولات اخیر سیاسی عراق حمایت کرده و ابراز امیدواری کردند، تحول اخیر سیاسی عراق و تعیین نخست وزیر جدید در این کشور باعث حل مشکلات در عراق شود.

بر اساس گزارش العربیه، رهبر جمهوری اسلامی ایران براساس بیانیه‌ای که در پایگاه خبری دفتر ایشان در اینترنت آمده در جلسه‌ای اعلام کردند: امیدواریم انتخاب نخست وزیر جدید عراق به حل بحران و تعیین کابینه جدید بینجامد و با این تحول درس خوبی به کسانی که در صدد دامن زدن به نابسامانی در عراق بودند بدهد و از بروز فتنه در این کشور جلوگیری به عمل آید.

پایگاه خبری فرانسه۲۴ هم در بازتاب سخنان حضرت امام خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: رهبری جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعیین نخست وزیر جدید عراق ابراز امیدواری کردند این انتخاب و تعیین کابینه دولت جدید بتواند به بحران و اوضاع ناآرام در این کشور سامان بخشد.

پایگاه خبری النشره لبنان هم در بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری چنین نوشت: سید علی خامنه‌ای رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران امروز از مواضع دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دفاع صریح و آشکار از مسائل امت اسلامی و به‌خصوص پرونده فلسطین و لبنان تقدیر کردند.

این پایگاه خبری در ادامه به بخش دیگری از سخنان امام خامنه‌ای اشاره کرد و نوشت: ایشان ابراز امیدواری کردند عراق بعد از انتخاب نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه جدید شاهد گشایش سیاسی شود و از این طریق عراق به کسانی که در صدد فتنه انگیزی در این کشور هستند درس عبرت فراموش ناشدنی بدهد.