فعالان فمینیستی در قالب جنبش‌های حمایت از حقوق زنان و البته جبهه‌ی معارض انقلاب اسلامی که همواره به دنبال بهره‌برداری سیاسی از موضوعات این‌چنینی هستند، اصلی‌ترین حامیان این تغییر رفتار در جامعه‌ی ایرانی را تشکیل می‌دهند.

بسیاری از موافقان آزادی پوشش معتقدند تنها مشکل برای اعمال حجاب اختیاری در جامعه‌ی ایران، تازگی این مسئله برای مردان و تهدید امنیتی برای زنان است. آن‌ها گذر زمان را بهترین راهکار جهت رفع این معضل بیان کرده‌اند.

فعالان فمینیستی در قالب جنبش‌های حمایت از حقوق زنان و البته جبهه‌ی معارض انقلاب اسلامی که همواره به دنبال بهره‌برداری سیاسی از موضوعات این‌چنینی هستند، اصلی‌ترین حامیان این تغییر رفتار در جامعه‌ی ایرانی را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ی تیمار شده توسط جبهه‌ی استکبار برای تاثیر گذاری بر سبک زندگی و نیز اعمال تغییرات گسترده در فرهنگ ایرانی که حالا اهداف خود را در صفحه‌ای پوشالی روی فیس‌بوک با نام «آزادی‌های یواشکی» دنبال می‌کند.

اما با استناد به گزارش‌های رسمی که توسط آژانس اتحادیه اروپا (FRA) و تحت عنوان “خشونت‌های مزمن علیه زنان اروپایی” ارائه شده است، می‌شود به جعلی بودن ادعاهای معاندین ایران اسلامی پی برد.

answer-to-stealthy-freedom_larg(1)

آمارهای ارائه شده تنها به بخشی از نقض گسترده حقوق زنان در اروپا و اعمال انواع خشونت‌ها علیه این قشر اشاره می‌کند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد؛ اگر صد سال هم بگذرد، بی‌حجابی امنیت نمی‌آورد! و باز هم باید تکرار کنیم که تامین کننده‌ی امنیت برای زنان در جامعه، حجاب است نه عادت دادن مردم به مشاهده‌ی برهنگی‌ها…

این تحقیق بر اساس مصحبه با بیش از 42000 زن در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا به دست آمده است.

– 55 درصد زنان اروپا مورد آزار و اذیت جنسی

– 44 درصد سوء استفاده‌ی روانی

– 18 درصد مزاحمت‌های دیگر

از هر ۱۰ زن یک نفر در سن ۱۵ سالگی با خشونت جنسی روبرو شده و از هر ۲۰ زن نیز یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است!

منبع:جام نیوز