یک نشریه مشهور انگلیسی در مطلبی انتقادی ضمن اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت: اگر جایزه صلح نوبل می‌تواند به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یابد چرا این جایزه به نیروهای اسرائیل تعلق نگیرد؟

رابرت فیسک در روزنامه ایندیپندنت در مطلبی انتقادی ضمن اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت: اگر جایزه صلح نوبل می‌تواند به باراک اوباما اختصاص یابد چرا این جایزه به نیروهای اسرائیل تعلق نگیرد؟

وی افزود: زمانی که سفیر اسرائیل در آمریکا اعلام کرد که ارتش اسرائیل باید به‌خاطر خویشتن‌داری غیر قابل تصور در جنگ غزه جایزه صلح نوبل دریافت کند نگاهی به تقویم انداختیم. این در شرایطی است که حدود 2000 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بوده‌اند در این جنگ کشته شده‌اند.

فیسک در ادامه نوشت: پس از اظهارات سفیر اسرائیل در آمریکا نگاهی به تقویم انداختیم، آیا اول آوریل بود، شاید؟ آیا این اظهارات نوعی شوخی بزرگ بود؟

“ران درمر” سفیر اسرائیل در آمریکا بر این باور است که جایزه صلح نوبل باید به‌خاطر خویشتن‌داری غیر قابل تصور به‌طور قاطع به ارتشی اعطا شود که بسیاری از جهانیان بر این باورند که این ارتش مرتکب جنایات جنگی شده است.

ولی چیزی که بیش از همه موجب تعجب و شگفتی شده استفاده از کلمه ” غیر قابل تصور” است، واقعاً منظور از این کلمه چیست؟ آیا منظور از خویشتن‌داری چیزی است که غرب همیشه از اسرائیل درخواست و التماس می‌کرده است زمانی که ارتش اسرائیل روستاها و شهرها را در خلال جنگهای مختلف از بین می‌برده است. اگر واقعاً جایزه صلح نوبل را می‌توان به اوباما داد چرا این جایزه را نتوان به‌خاطر یک جنگ خونین دیگر به ارتش اسرائیل اعطا کرد؟

ولی آیا درمر که یکی از مورد اعتمادترین مشاوران نتانیاهو است دچار توهم شده است؟ درمر در بخشی از سخنان خود گفته است: من به‌ویژه نمی‌توانم انتقادات مطرح شده علیه کشورم را تحمل کنم در شرایطی که سربازان اسرائیلی در حال کشته شدن است و فلسطینی‌های بی‌گناه بتوانند زنده بمانند. آیا این شخص دچار توهم شده است؟

در اوج بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، سفارت اسرائیل در دوبلین تصاویری را از مجسمه “مولی مالون” در دوبلین منتشر کرد که نقابی بر صورت داشت و روسری بلندی را بر سر کرده بود. روی این مجسمه نیز این جملات نوشته شده بود: “اکنون اسرائیل سپس دوبلین”.

در حالی که تصور می‌شد این تصاویر فقط برای کاربران ایرلندی اختصاص داشت تصویر دیگری نیز از مجسمه مونا لیزا در پاریس درست شده بود که یک موشک در دست داشت. برای ایتالیا نیز توسط اسرائیلی‌ها عکسی از دیوید میکل آنژ همراه با مواد منفجره ارائه شده است. دانمارک نیز تصویری از یک پری دریایی کوچک با یک اسلحه بزرگ دریافت کرد که روی هریک از آنها نوشته شده بود: “اسرائیل آخرین مرز جهان آزاد است”.

این مسئله قطعاً فراتر از توهم است. این مسئله دیوانگی است. یک هفته پیشتر نیز سفارت اسرائیل در دوبلین تصویری از هیتلر را با این جملات منتشر کرد: “اکنون فلسطین را آزاد کنید”