به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ˈبهرام سبحانیˈ افزود: این شرکت در سال ۲۰۱۳ هشت میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ تن آهن اسفنجی تولید کرد.

imagesبه گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ˈبهرام سبحانیˈ افزود: این شرکت در سال ۲۰۱۳ هشت میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ تن آهن اسفنجی تولید کرد.

وی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده است که جمهوری اسلامی ایران با تولید ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تن آهن اسفنجی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تولید سال ۲۰۱۳ و مقایسه آن با سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان ۲۵/۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه اصفهان در سال ۲۰۱۲ به میزان شش میلیون و ۷۴۴ هزارو ۸۵۸ تن بوده که بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی کشور مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱ درصد افزایش است.

وی افزود: کشور هند با تولید ۱۸ میلیون و ۶۷۹ هزارتن آهن اسفنجی رتبه اول را بین کشورهای جهان داراست که نسبت به تولید سال ۲۰۱۲ کاهش ۵/۷ درصدی را در تولید داشته است.

سبحانی اضافه کرد: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و ۱۱۹ هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی بدست آورد.

وی اظهار کرد: هند با ۲۹/۵ درصد، جمهوری اسلامی ایران با ۲۲/۹ درصد و مکزیک با ۹/۷ درصد از کل تولید جهانی آهن اسفنجی را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این با اجرای مگامدولهای شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سالجاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته بطوریکه سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان ۶۰ درصد است.

سبحانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرحهای توسعه در دست اجرا و با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم.