نقش‌هایی که در قالی‌هایش به کار می‌برد امروزه در نقاشی‌هایش دیده می‌شود. در لابه لای کارهایش نقش‌های خالی هم دیده می‌شود. او پس از چند سال برای خودش یک سبک خاص دارد و کاملا خلاقانه کار می‌کند.

نقاشی‌های «ننه حسن» 76 ساله است. او هفت سال پیش خودکار به دست گرفت و نقاشی را شروع کرد. حالا چهارمین نمایشگاه آثار منور رمضانی (ننه حسن) در گالری شیرین برپاست و چشم‌ها را با دنیای رنگ‌هایش جادو می‌کند.

حسن رجبی، فرزند این هنرمند خودآموخته، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: 34 تابلو از آثار مادرم در سایزهای بزرگ روی دیوار رفته است و همچنین یک دیوار هم به کارهای اتود او اختصاص داده شده است.

او درباره علاقه مادرش به هنر نقاشی گفت: مادرم از سال 87 شروع به نقاشی با خودکار کرد و با جهان بینی خودش را روی کاغذ آورد. من وقتی علاقه و استعدادش را دیدم، متریال‌های دیگر را به او معرفی کردم. حالا او با مواد دیگری مانند اکریلیک کار می‌کند.

رجبی درباره تم نقاشی‌های این هنرمند اظهار کرد: داستان‌ها و خاطرات دوران مختلف زندگی، اسطوره‌های ملی و بومی و خواب‌هایی که مادرم می‌بیند بیشترین تاثیر را در نقاشی‌هایش دارد. مادرم از هفت سالگی قالی می‌بافت. نقش‌هایی که آنها در قالی‌هایشان می‌بافتند سینه به سینه منتقل شده و به او رسیده است و حالا او آن‌ها را روی بوم می‌آورد.

او افزود: او برای قالیبافی خودش رنگ درست می‌کرد و همین باعث شد مادرم در زمینه رنگ استاد باشد و دنیای آن‌ها را خوب بشناسد. کار مادرم کاملا تجربی بود. او الان 76 ساله است . نقش‌هایی که در قالی‌هایش به کار می‌برد امروزه در نقاشی‌هایش دیده می‌شود. در لابه لای کارهایش نقش‌های خالی هم دیده می‌شود. او پس از چند سال برای خودش یک سبک خاص دارد و کاملا خلاقانه کار می‌کند.

رجبی همچنین گفت: او تاکنون برای نقاشی‌هایش بیش از سه هزار اتود زده است. از چهار سال پیش پیگیر بودم که آثار او را به نمایش عمومی بگذارم. اولین نمایشگاه او در خانه هنرمندان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. بعدها نمایشگاهی در لس آنجلس و در گالری سیحون داشت و اکنون گالری شیرین میزبان نقاشی‌های ننه حسن است.

منور رمضانی معروف به «ننه حسن» در سال 1316 در سهرورد متولد شد و اکنون ساکن شهرستان زنجان است.

نمایشگاه آثار این هنرمند خودآموخته از 10 تا 15 مرداد همه روزه از ساعت 11 تا 20 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 20 در گالری شیرین به نشانی خیابان ولنجک، خیابان هجدهم، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

پیرزن نقاشی

منبع:دانا