امام جمعه مبارکه گفت: عید فطر روز تولد دوباره انسان و فصل تازه شکفتن ایمان در روح و جان های پاک و بیدار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی روز سه شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر که با حضور روزه داران و مومنان در ورزشگاه 22 بهمن مبارکه برگزار شد، افزود: عید فطر، عید فطرتهای روشنی است که پس از گذشت ماه مبارک رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را تنها در قرب الهی جستجو می کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه عید فطر برای مسلمانان روز بازگشت به فطرت و روز خداشناسی و خداجویی است، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه عبادت، نزول قرآن، ماه ذکر خدا به پایان رسید؛ خوشا به حال آنان که در این ماه مبارک توشه ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست؛ چرا که پاداش یک ماه عبادت و زهد و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را جشن می گیریم.

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: سحرخیزی، قرائت قرآن، صله رحم، نماز اول وقت، حضور در مسجد و جماعات، توسل، ولایت پذیری، نظم و انضباط، کم خوری، دستگیری از فقرا و حاکمیت بر نفس از برکات ماه مبارک رمضان است که باید در ماه های دیگر سال نیز بر انجام آنان مداومت داشت.

منبع: ایرنا