حسین پیراکه:

حسين پيراكه با اشاره به اينكه يكي از ويژگي‌ها و خصلت‌هاي ويژه مردم مباركه قرآن‌دوستي و علاقه وافر به اهل بيت(ع) است، اظهار داشت: مردم اين شهرستان از جمله قرآن‌دوستاني به شمار مي‌روند كه همواره خصلت‌هاي قرآني را در زندگي روزمره خود حفظ كرده‌اند و براي ترويج اين فرهنگ فعاليت‌هاي ويژه‌اي انجام داده‌اند.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي ويژه مردم مباركه در حوزه قرآني در سال‌هاي انقلاب، پيش از جنگ، حين جنگ و پس از جنگ افزود: در اين سال‌ها همواره شاهد برگزاري جلسات قرآني بوده‌ايم؛ جلساتي كه از مسجد جامع آغاز شد و در نهايت به راه‌اندازي و تاسيس دارالقرآن مباركه انجاميد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر مباركه تاكيد كرد: در همان سال‌هايي كه براي ترويج فعاليت‌هاي قرآني آغاز به كار كرديم، با برگزاري مسابقات و دوره‌هاي آموزشي مختلف، تلاش‌هاي بسياري انجام داديم تا سبك زندگي قرآني در امور روزمره مردم نهادينه شود.
وي تاكيد كرد: شوراي اسلامي شهر و شهرداري مباركه در سال‌هاي گذشته فعاليت‌هاي ويژه‌اي را در مباحث قرآني انجام داده‌اند كه اوج آن را نيز در دوره‌هاي دوم و چهارم شاهد بوده‌ايم؛ چرا كه اعتقاد داريم شهرداري پتانسيل‌هاي بسيار خوبي دارد كه مي‌تواند حمايت‌هاي ويژه‌اي از مباحث قرآني داشته باشد.
پيراكه با اشاره به اينكه پس از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه كشورمان بايد ۱۰ ميليون حافظ قرآن داشته باشد، هدف‌گذاري‌هاي ويژه‌اي در شوراي شهر و شهرداري مباركه انجام شد، گفت: مباركه اكنون نزديك به ۶۰۰ نفر حافظ قرآن جزءهاي اول تا سي‌ام دارد كه حدود ۶۰ نفر از اين افراد حافظ كل قرآن هستند. وي تاكيد كرد: با استقرار دبيرخانه فعاليت‌هاي قرآني در شهر مباركه كه با حمايت‌هاي ويژه امام جمعه اين شهر انجام شد، آينده‌ بسيار روشني درباره مباحث قرآني اين شهر پيش‌بيني مي‌شود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر مباركه با تاكيد بر اينكه انجام فعاليت‌هاي قرآني جزو لاينفك فعاليت‌هاي شهرداري خواهد بود، افزود: اكنون دوره‌هاي تفسير را به صورت ويژه برگزار مي‌كنيم و پيش از اين هم محفل‌هاي قرآني را در مباركه پايه‌گذاري كرديم كه در مسجد جامع برگزار شد و هداياي ويژه‌اي نيز به برگزيدگان تعلق گرفت.
وي با تاكيد بر اينكه در ماه مبارك رمضان جلسات تفسير سوره مبارك يس برگزار شد، ادامه داد: خوشبختانه اين جلسات با استقبال بسيار مطلوبي از سوي مردم مباركه روبه‌رو شد و اكنون هم جلسات حفظ برگزار مي‌شود كه اساتيد بسيار قدرتمندي از اصفهان و مشهد مقدس در آن حضور دارند.

پیراکه پیراکه1