گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

“داوود گودرزی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه راهبرد کلان آمریکایی‌ها در منطقه، تداوم بحران است، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با ادامه بحران در منطقه به منافع خود دست یابند و قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای را تجزیه کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای دنیا به دنبال حل سیاسی بحران سوریه هستند، تصریح کرد: عدم دعوت از ایران برای حضور در ژنو 2، به عنوان کشور اثرگذار در منطقه، نشان‌دهنده این است که غرب و آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بحران سوریه را حل کنند.

مسئول معاونت سیاسی بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: امروز آمریکا ابرقدرتی‌است که تنها ژست رسانه‌ای دارد و مولفه‌های ابرقدرتی برای آن باقی نمانده و تنها با قدرت رسانه‌ای حفظ آبرو می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند در حل مسائل خاورمیانه و سوریه راه به جایی نمی‌برند، اظهار داشت: علی‌رغم تمام هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها برای براندازی دولت سوریه انجام داده‌اند اقدامات آن‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها در 10 سال اخیر هر استراتژی که در منطقه پیش گرفته‌اند با شکست مواجه شده، اما نمی‌خواهند به راحتی قبول کنند که شکست خوردند.

مسئول معاونت سیاسی بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر از ایران در ژنو2 برای راه حل سیاسی دعوت کنند، این امر برای کشورمان برد محسوب شده و شکست مفتضحانه‌ای برای آن‌هاست.

گودرزی اضافه کرد: آمریکایی‌ها روند قدرت‌یابی‌ ایران را بررسی کرده و متوجه شدند که کشورما در تمامی حوزه‌ها پیشرفت می‌کند و نمی‌خواهند به راحتی به ایران امتیاز دهند و خودشان می‌دانند راهی جز دعوت از ایران در نشست ژنو2 ندارند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای قابل تحلیل است، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در مذاکرات مسائلی را متعهد شدند اما بلافاصله پس از اتمام مذاکرات رجزخوانی کردند و این نشان می‌دهد که آن‌ها تحت فشار افکار عمومی و لابی‌های صهیونیستی هستند تا ادعا کنند که به ایران امتیازی نداده‌اند.