سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهاراتی تامل برانگیز و در تضاد با سخنان اخیر جان کری را علیه ایران مطرح کرده است.

به گزارش مبارکه نا به نقل از جام نیوز، آمریکا در آستانه مذاکرات صلح موسوم به ژنو2، از نقش ایران در سوریه به شدت انتقاد کرد.

 

 

به نوشته تایمز اسرائیل (timesofisrael)، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی شده که جمهوری اسلامی کاری جز کمک به حکومت اسد در اعمال خشونت علیه مردمش انجام نداده است.

 

 

وی، همچنین در جدیت ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه –که نزدیک به سه سال طول کشیده است- ابراز تردید کرد.

 

 

خانم ساکی می افزاید: تاکنون تنها اقدام ایران شامل کمک به حکومت سوریه، کمک به انتقال مبارزان خارجی به این کشور و کمک به رژیم آن در اعمال خشونت علیه مردم سوریه بوده است.

 

 

این ادعا در حالی علیه ایران مطرح می شود که تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه، امنیت مردم این کشور را از بین برده و در درگیری های داخلی اخیر نشان دادند که حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.

 

 

جان کری وزیرخارجه آمریکا اخیرا گفته بود، ایران می تواند نقش سازنده ای در حاشیه کنفرانس ژنو2 ایفا کند. وی قرار است دوشنبه آینده در دیدار با همتای روس خود درباره مشارکت احتمالی ایران در کنفرانس بین المللی سوریه موسوم به ژنو ۲ گفت و گو کند.

 

 

از سوی دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، سه شنبه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه سوریه بر آمادگی ایران برای کمک به پایان دادن بحران در این کشور، تاکید کرد. وی در عین حال گفت که ایران هیچ پیش شرطی را برای حضور در کنفرانس ژنو2 نمی پذیرد.