با دستور خانم ابتکار انجام می شود؛

علی ایرانپور از برگزاری نشست هم‌اندیشی ویژه پیرامون مشکلات زیست‌ محیطی و آلایندگی صنایع در مبارکه که در محل سازمان محیط‌ زیست کشور تشکیل شد، خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان مبارکه و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور، قائم‌مقام وی، مشاور عالی سازمان محیط ‌زیست و نیز مدیرکل سازمان محیط‌ زیست استان اصفهان و هیئت همراه و با شرکت مسئولان و مدیران شهرستان مبارکه و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
وی افزود: در هم‌اندیشی مفصلی که حدود 2 ساعت و نیم ادامه داشت، کلیه مشکلات آلایندگی صنایع در مبارکه به بحث گذاشته شد. ابتکار صریحاً دستور ویژه برای تبدیل مبارکه به آزمونه سنجش آلایندگی زیست‌محیطی صادر کرد و اداره کل استان اصفهان نیز موظف به انجام این دستور شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: دلیل عمده تشکیل این جلسه عدم اعلام میزان آلایندگی چند شرکت و کارخانه مهم شهرستان توسط سازمان محیط‌ زیست بود که قرار شد این کار در اولویت قرار گرفته و اداره کل حفاظت از محیط‌ زیست اصفهان باید در این راه همت و ممارست داشته باشد.
وی ادامه داد: نکته بارز این جلسه اذعان رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور به تعدد وجود صنایع در مبارکه و سنگین بودن این ظرفیت برای شهرستان بود که وی تأکید کرد که این تعداد کارخانه آلایندگی شدیدی برای این شهرستان دارد و این تعداد صنایع سازگار با مقیاس شهرستان نیست.
ایرانپور تأکید کرد: جمع شدن این تعداد صنعت در مبارکه و میزان آلایندگی آنها کامل بوده و شایان اغماض نیست و نقش صنایع در آلایندگی مبارکه چند برابر بیشتر از میزان سهم آلایندگی صنایع در استان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل این جلسات و پیگیری‌ها مشکلات آلایندگی صنایع در مبارکه به حداقل رسیده و باری از دوش مشکلات مردم زحمتکش این دیار برداشته شود.
شایان‌ذکر است، رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور در این جلسه عنوان کرد: باید آلایندگی صنایع اصفهان به حد استاندارد برسد و در این مسیر سازمان حفاظت محیط‌ زیست از هیچ کوشش و پایشی فروگذار نمی‌کند و در برابر رسالت سنگین ما هیچ کم‌کاری و اغماضی وجود نداشته و نخواهد داشت.