نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي گفت: وجود اردوگاه‌هاي كاردرماني و زندان‌ها در مباركه سبب ايجاد مشكل شده و دليل اصلي سئوال من از وزير كشور، پيگيري اين مسئله بود.

علي ايرانپور اظهار كرد: ديروز قرار بود در جلسه‌اي ما ميزبان وزير كشور باشيم و از ايشان سئوال بپرسيم؛ به اشتباه سخنگو كميسون قضايي اعلام كرده كه من از وزير دادگستري سئوال پرسيدم و از پاسخ ايشان قانع نشدم در صورتي كه اين‌گونه نبوده است.

وي درباره جلسه با وزير كشور و سئوال از وي بيان كرد: من ديروز در كميسيون حقوقي از وزير كشور براي سومين بار دعوت كرده بودم كه به مجلس بيايد و به سئوالات نمايندگان پاسخ دهد كه متأسفانه او حضور پيدا نكرد و اين سئوال مستقيم به صحن علني رفت.

نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: سئوال من از وزير كشور مربوط به بحث توسعه اردوگاه‌هاي كاردرماني و زندان‌هاي محكومان مواد مخدر بود كه الآن در اصفهان به صورت متمركز كل محكومان مواد مخدر اصفهان در شهرستان مباركه در اردوگاه اسدآباد مستقر مي‌شوند كه اين مسئله سبب بروز مشكلاتي در شهرستان شده است.

وي با اشاره به مشكلات به وجود آمده گفت: متأسفانه هر روز شاهد اعتراض‌‌‌ها و مشكلات متعددي از طرف مردم مباركه هستيم و آن‌‌ها خواستار انتقال اين اردوگاه به شهر ديگري هستند زيرا فضاي ناامني را ايجاد كرده به صورتي كه هر روز تعداد زيادي از افراد مراجعه كننده به بيمارستان‌ها به‌خاطر درگيري و نزاع بين محكومان بوده و هم‌چنين دادگاه‌ها با وجود مشكلاتي كه از لحاظ كمبود نيرو دارند، بايد هر روز به درگيري‌ها و نزاع‌هاي اين افراد رسيدگي كنند.

ايرانپور افزود: مردم شهرستان هميشه از طريق جلسات شورا‌هاي شهر و روستا تأكيد دارند اين اردوگاه از شهرستان مباركه خارج شود و به جاي ديگري انتقال پيدا كند؛ هم‌چنين وجود اين اردوگاه مشكلات زيادي را براي روستا‌هاي گركن و اسدآباد ايجاد كرده است.

وي با اشاره به دليل ديگر دعوت از وزير براي پرسيدن سئوال خاطرنشان كرد: از سوي ديگر دعوت من از وزير به خاطر پرسيدن اين سئوال بود كه چقدر معيار‌هاي جهاني و استاندار ملي در رابطه تعداد محكومان رعايت شده است؟

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما شاهد اين هستيم كه در اردوگاه اسدآباد بيش از ۲ برابر ظرفيت اردوگاه زنداني وجود دارد اين مسئله بيانگر اين بوده كه وزارت كشور، وزارت دادگستري و قوه قضائيه معيار‌هاي استاندار ملي و جهاني را رعايت نكرده‌اند.

وي افزود: وزير كشور به عنوان رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر، مسئول صادركردن مجوز و تأمين اعتبار معتادان بوده ما هم با دعوت وي خواستار انتقال اردوگاه اسدآباد از شهر مباركه كه يك پايگاه صنعتي و ملي است به شهر ديگري بوديم هم‌چنين خواستار بهبود وضعيت اردوگاه‌ها هستيم.

ايرانپور خاطرنشان كرد: من نمي‌دانم چرا اين اردوگاه را به يكي از مناطق كويري شرق اصفهان مثل خور و بيابانك، نائين و اردستان نمي‌برند كه مناطق كويري هستند و از نظر جلوگيري از فرار زندانيان بهتر از مباركه است.

وي خاطرنشان : در دوره‌هاي مختلف زماني اين امر از طرف ما در استان پيگيري شده اما هيچ يك از مسئولان كاري براي مشكلات اين اردوگاه نكرده‌اند اين درحالي است كه ما ديدار‌هايي را هم با رياست كل زندان‌هاي استان در دو دوره مختلف داشتيم اما متأسفانه جوابي گرفته نشده است.
منبع: تسنیم