عضو شوراي اسلامي شهر مباركه گفت: استيضاح شهردار مباركه شايعه است و بدخواهان و كساني كه به دنبال اختلاف شوراي شهر مباركه با شهرداري هستند، اين مسائل را درست مي‌كنند.

بابك ايرانپور پيرامون دعوت استاندار اصفهان از شهردار مباركه براي قبول پست مديرعامل سازمان همياري شهرداري‌هاي استان اصفهان اظهار كرد: موضوع رفتن شهردار مباركه حدود يك ماه است كه در محافل گوناگون بيان‌ مي‌شود البته ۲ هفته پيش نماينده‌اي از استانداري اصفهان به جلسه شوراي شهر مباركه آمد و در آن‌جا تقاضا كرد كه با رفتن “نفري” از شهرداري به پست مدير‌عامل سازمان همياري شهرداري‌ها موافقت شود.

شوراي شهر مباركه هيچ مشكلي با شهردار ندارد

وي بيان كرد: در همان جلسه اعضاي شوراي شهر اين درخواست را رد كردند و از نفري خواستند در شهرداري مباركه به فعاليت خود ادامه دهد و علاوه بر اين موضوع، در جلسه‌اي كه پيش از انتخاب نفري در شوراي شهر برگزار مي‌شد، به طور صريح از او پرسيده شد كه اگر در حين دوره شهرداري پستي پيشنهاد شود، شما قبول مي‌كنيد؟ نفري در آن جلسه از عدم قبول پست در حين مأموريت حرف زد.

عضو شوراي اسلامي شهر مباركه تصريح كرد: در جلسه ۹۱ شوراي شهر مباركه كه در تاريخ ۴ تير برگزار شد، به طور علني به استانداري اصفهان اعلام شد، شوراي شهر مباركه با حضور نفري در هر پستي جز شهرداري مباركه مخالف است.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس قانون، در حين خدمت شهردار، در ۴ صورت شهردار از سمت خود كنار مي رود؛ نخست اين‌كه شهردار استعفا دهد و شوراي شهر آن را بپذيرد يا شورا با رعايت قوانين شهردار را بركنار كند و يا بر اساس مقررات، شهردار تعليق شود و يا فقدان شخصيت شهردار بر شورا اثبات شود.

استعفايي از سوي شهردار مباركه به ما نرسيده است

ايرانپور افزود: درباره نفري تا به حال شورا هيچ گونه استعفايي را دريافت نكرده و در موارد بعدي هم تاكنون شورا نظري ارائه نكرده و اين بدان معناست كه نفري هنوز شهردار مباركه بوده و در اين سمت هم باقي مي‌ماند هم‌چنين اين نظر شورا در نامه‌اي به مدير امور شهري استانداري ابلاغ شده است.

وي درباره دلايل مخالفت با اين استعفا گفت: برنامه‌هاي اصلي شهر تدوين شده و براي آن بودجه‌اي اختصاص يافته هم‌چنين تمام برنامه‌ها مهم و پروژه‌هاي عظيم شهري در ۳ ماهه نخست امسال بايد در حالت اجرا قرار گيرد و اين بيانگر آن بوده كه رفتن نفري سبب از بين رفتن اين پروژه‌ها يا ناتمام ماندن آن‌ها مي‌شود زيرا او با حضور در جلسات شورا برنامه‌هايي را ارائه داده و خواستار بودجه‌اي شده و حالا نمي‌شود پس از تصويب بودجه او اين پست را ترك كند.

مسئولان دست از سر مديران مباركه بردارند

عضو شوراي اسلامي شهر مباركه تصريح كرد: خوشبختانه شهر اصفهان از آغاز يكي از شهر‌هاي مديرپرور بوده و در دوره‌هاي مختلف نمايندگان و مديران لايقي در كابينه‌ها و مجلس داشته و در اين شهر قحط ‌الرجال مدير هم نيست بنابراين توصيه ما به استانداري اين است كه دست از سر شهردار مباركه بردارند و به دنبال مدير ديگري در اين بخش باشند.

وي با رد شايعات پيرامون استيضاح شهردار خاطرنشان كرد: زماني كه ۹ عضو شوراي شهر مباركه با رفتن شهردار مخالف هستند، به طور قطع استيضاح وي هم صحت ندارد اين گونه صحبت‌ها نشانگر تلاش براي ايجاد اختلاف است اما من اين را بايد بگويم كه شوراي شهر مباركه با شهردار مباركه تعامل خاصي دارند و هر ۲ براي پيشرفت شهر در حال تلاش هستند و اين‌گونه صحبت‌ها از طرف بدخواهان و كساني است كه مي‌خواهند ميان شورا و شهرداري ايجاد اختلاف كنند.
منبع: تسنيم