به دنبال نقش مخرب دوحه و شبکه الجزیره:

قزوینی غرابی: به دنبال افزایش دخالت های قطر در امور داخلی مصر، تعداد زیادی از شخصیت ها، احزاب و جنبش های انقلابی و مردمی مصر خواستار اخراج سفیر قطر و قطع روابط سیاسی با این کشور شدند.

به گزارش مبارکه نا به نقل از پایگاه الیوم السابع، عصام الشریف هماهنگ کننده جبهه آزاد تغییر مسالمت آمیز، از رئیس جمهور موقت خواست تا درخواست های مردمی برای اخراج سفیر قطر را بپذیرد. وی افزود: گروه های انقلاب پس از پایان همه پرسی قانون اساسی پیش رو، اقدامات خود برای اخراج سفیر قطر را آغاز خواهند کرد.
گروه ” مصری های ضد تروریسم ” نیز از عدلی منصور رئیس جمهور موقت خواستند تا سفیر خود را از قطر فرابخواند و سفیر قطر در قاهره را به عنوان یک عنصر نامطلوب معرفی کند.
رانده فؤاد هماهنگ کننده این گروه گفت: از امیر قطر می خواهیم در امور داخلی مصر دخالت نکند. کشور ما کشور بزرگ و با تمدنی است و به کشورهای دیگر اجاره دخالت در آن را نمی دهیم.
احمد افضالی هماهنگ کننده ارشد جریان استقلال مصر نیز در این رابطه گفت: امروز دوشنبه درخواست اخراج سفیر قطر را به نخست وزیر و وزیر امور خارجه تحویل خواهند داد.
شبکه الجزیره قطر در حال حاضر همچنان برنامه های ثابت و ویژه ای درباره مصر پخش می کند و ضمن حمایت از مرسی و اخوان المسلمین، دولت جدید این کشور را آماج حملات و انتقادات خود قرار می دهد.