چندی پیش نیز این هواپیمای 747 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راه رفتن به کوالالامپور به دلیل نیاز به خدمات پزشکی و درمانی، از برج مراقبت فرودگاه بین المللی زاهدان تقاضای فرود اضطراری کرد و در زاهدان بر زمین نشست که در رسانه ها منعکس شد.

به گزارش مباركه نا، به نقل از صبحانه، یکی از اتفاقات و اقدامات مهمی که سالهای اخیر در صنعت هوایی کشورمان رخ داده است بازنشسته شدن هواپیماهای غول پیکر بویینگ 747 ناوگان هواپیمایی ایران ایر یا همان هما است که از جمله آن می توان به بازنشسته شدن هواپیمای جنجالی ایرباس 300 هما اشاره کرد که سالها قبل به تیتر روزنامه ها تبدیل شده بود.34457_104

اما دومین رخداد مهم در این زمینه هم طی روزهای اخیر رخ داده است و یکی از بویینگ های 747 که سالها وظیفه حمل و نقل مردم ایران در پروازهای داخلی و خارجی را بر عهده داشته پس از صدها هزار ساعت، برای همیشه زمینگیر خواهد شد.

این هواپیمای بویینگ با شماره رجیستری EP-IAA پس از انجام آخرین پرواز خود به کشور هندوستان، برای همیشه در فرودگاه مهرآباد به خواب فرو رفت. خداحافظی با عضوی دیگر از ناوگان پر افتخار پهن پیکر و دوربرد هما که به “آلفا آلفا” مشهور بود، نشان داد برنامه جدید مدیران هما استفاده از هواپیماهای جدید یا منتظر ماندن برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با غرب برای خرید هواپیماهای نو است.

اما شهرت بزرگ این بویینگ به خاطر درج نام پر افتخار و تاریخی “خلیج فارس” یا همان Persian Gulf است که این هواپیما را تبدیل به اسطوره ای در بین هواپیماهای مسافربری کشورمان تبدیل کرده بود و بسیاری از مردم و کارکنان صنعت هوایی با این پرنده که به نوعی مشهورترین هواپیمای ایرانی بود عکس یادگاری گرفته بودند.

البته چندی پیش نیز این هواپیمای 747 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راه رفتن به کوالالامپور به دلیل نیاز به خدمات پزشکی و درمانی، از برج مراقبت فرودگاه بین المللی زاهدان تقاضای فرود اضطراری کرد و در زاهدان بر زمین نشست که در رسانه ها منعکس شد.

قرار است با توجه به امکان استفاده مجدد از موتورهای این بویینگ، این موتورها روی یک هواپیمای بویینگ 747 دیگر نصب شده و یک 747 دیگر به پروازهای خود ادامه دهد.