بهره برداری از 17 طرح راهسازی بطول 295کیلومتر با حضور « عباس آخوندی » وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در نقاط مختلف استان اصفهان آغاز شد.

این طرح ها شامل جاده اصفهان – اردستان بطول 18 کیلومتر، باند دوم مبارکه – شهرضا 18 کیلومتر، قلعه شور – رحیم آباد 12 کیلومتر، کلیشاد – اسلام آباد 7کیلومتر، نیک آباد – حسن آباد 13 کیلومتر، خمینی شهر – نجف آباد 22 کیلومتر، دهاقان – برون 22 کیلومتر، کمربند جنوبی سمیرم 10کیلومتر، باند دوم فریدونشهر 5کیلومتر، گلپایگان – خمین 5کیلومتر، موته – گلپایگان 18کیلومتر، گلپایگان – خوانسار 5کیلومتر، زرین شهر – شهرکرد 30کیلومتر، مبارکه – طالخونچه 18کیلومتر و پلیس راه تهران – سه راه دهق، علویجه بطول 17کیلومتر می باشد.

همچنین بهسازی روکش آسفالت جاده ابرکوه بطول 35کیلومتر و احداث راه ورزنه بطول 36 کیلومتر از جمله این طرح هاست.

برای احداث و بهره برداری مجموعه این 17 طرح 140 میلیارد تومان هزینه شده است.

از مجموع این طرح ها، دو طرح شامل کمربندی خمینی شهر – نجف آباد و مبارکه – طالخونچه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و سایر طرح ها در دو روز آینده به بهره برداری می رسد.

« عباس آخوندی » وزیر راه و شهرسازی عصر چهارشنبه به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی وارد اصفهان شد.

بازدید از روند اجرایی پروژه های بیمارستانی 160 تختخوابی منظریه خمینی شهر، نشست با فعالان حوزه حمل و نقل، مسکن و دانشگاهیان استان ،بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی « کلیشاد » و بافت فرسوده اصفهان، زمین زدن کلنگ کمربندی آران و بیدگل به جاده قم- گرمسار و بازدید از آزادراه کنار گذر شرق اصفهان ، بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران و محور بادرود ـ نطنز ـ کاشان از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه به استان اصفهان است.

این سفر هشتمین سفر استانی عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و مسکن شهرسازی دولت یازدهم است.

وی در اولین سفر استانی خود مهر سال 92 به استان خوزستان رفت و علاوه بر این استان، تاکنون از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، هرمزدگان ،بوشهر و مازندران نیز دیدن کرده است .

توجه به سرمایه گذاریهای عظیم انباشته شده در زیرساخت ها، افزایش بهره وری، نگاه یکپارچه به توسعه کالبدی و صنعت حمل و نقل از نکات مورد تاکید وزیر راه و مسکن و شهرسازی در جریان این سفرها اعلام شده است.

یکپارچگی و سازگاری درونی بین سیستم های مختلف حمل و نقل شامل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای، سازگاری نهادی و فرایندی به منظور بهبود محیط کسب و کار فعالان صنعت حمل و نقل و بخشهای جاده ای و شبکه عبور و مرور شهرها و وحدت بین برنامه های توسعه کالبدی در سطوح ملی، منطقه ای و محلی و همچنین توسعه شهری و سکونتگاهی، برنامه های توسعه صنعتی و خدماتی ملی و برنامه حمل و نقل و در مجموع همگرایی بین صنعت حمل و نقل و حفاظت از محیط زیست و تولید ثروت از مهمترین برنامه های وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم عنوان شده است.
منبع:ايرنا