با وجود مصوبه هیئت دولت

علی ایرانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت اشتغال در شهرستان مبارکه اظهار کرد: زمانی که از اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رفع بیکاری صحبت می‌کنیم باید راهکارهای آن را هم ارائه بدهیم و در واقع گلایه من نیز این بوده که چرا در شهرستانی مانند مبارکه که شهرستان صنعتی است باید آمار بیکاری 15.2 درصد باشد.

وی افزود: ما به عنوان صنعتی‌ترین شهرستان کشور هستیم و زمانی که این شهرستان چنین وضعیتی دارد، استان‌های دیگر چه وضعیتی دارند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که چرا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور نسبت به مصوبات نخستین سفر دولت نهم در استان اصفهان بی‌تفاوت است، بیان کرد: یکی از این مصوبات احداث شهرک صنعتی دوم در منطقه صنعتی مبارکه با مساحت 100هکتار بوده و توسعه شهرک صنعتی اول مبارکه که آن نیز بالغ بر 90 هکتار بوده که تاکنون تحقق نیافته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت صنعت، هیچ کدام از این مصوبات را‌ با وجود پیگیری‌هایی که من خود در زمینه واگذاری زمین و انتخاب پیمانکار برای شهرک‌های صنعتی دوم انجام داده‌ام، دنبال نکرده است.

ایرانپور با بیان اینکه در حال حاضر نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این شهرک هستم، بیان کرد: عملا شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به عنوان یک شرکت بی‌خاصیت و منفعت‌طلبی عمل می‌کند و تنها به دنبال درآمدزایی برای خود است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه شهرک صنعتی دوم شهرستان مبارکه شهرک خصوصی بوده و متاسفانه دیدگاه حاکم بر تفکر شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تنها تامین منافع خود است، نمی‌تواند منافع زیادی را از احداث این شهرک‌ صنعتی تامین کند و نسبت به آن بی‌تفاوت عمل می‌کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: هفت سال پیش تاکنون که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق کشور، نخستین سفر خود را به اصفهان داشته، احداث شهرک صنعتی دوم مبارکه به تصویب رسید و اکنون که ما در دولت یازدهم قرار داریم و بیش از هفت سال گذشته، وزارت صنعت به وظایف خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع را در قالب عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی کشور از وزیر صنعت در کمیسیون صنایع می‌پرسم، اظهار کرد: طی روز‌های گذشته نیز در نطق خود این موضوع را اعلام کردم و تا زمانی که شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به وظایف خود در توسعه شهرک صنعتی اول مبارکه و احداث شهرکت صنعتی دوم عمل نکند و همه را با منابع مالی خود بسنجد به اعتراض و صحبت در این زمینه ادامه می‌دهم.