امام جمعه مباركه گفت: عمليات بيت المقدس يكي از تاثيرگذارترين رويدادهاي دوران دفاع مقدس است بطوريكه در اين عمليات غرور آفرين تمام معادلات نظامي دشمنان بهم خورد.

حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد محمدي در خطبه هاي نماز جمعه در مسجد جامع مباركه با اشاره به آزادسازي خرمشهر افزود: حماسه فتح خرمشهر يكي از پرافتخارترين مقاطع دوران دفاع مقدس است كه با نصرت الهي، مقاومت در سايه وحدت و همدلي مردم ، سپاه، ارتش و بسيج رقم خورد و سبب شكست سنگين دشمن شد.
وي با بيان اينكه حماسه غرور آفرين فتح خرمشهر نقطه عطف تاريخ دفاع مقدس است خاطرنشان كرد: در عمليات بيت المقدس شش هزار كيلومتر از سرزمين تصرف شده آزاد شد.
امام جمعه مباركه با اشاره به سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) گفت: امام موسي كاظم (ع) در دوره حكومت حاكمان ظالمي چون منصور و هارون به ترويج اسلام پرداخت و در چنين فضاي تاريخ فرهنگي مانند كوهي استوار ايستاد و از اسلام دفاع كرد.
وي همچنين با اشاره به ۲۷ رجب مبعث حضرت رسول (ص) اين مناسبت را مهمترين حادثه تاثيرگذار در طول تاريخ بشر دانست و گفت: روز مبعث حضرت رسول اكرم (ص) شكوهمندترين لحظه تاريخ درخشان اسلام است.
حجت الاسلام محمدي نخستين و اساسي ترين هدف بعثت پيامبران را دعوت به توحيد و يكتاپرستي و نفي هرگونه شرك و طاغوت دانست و اظهار داشت: دور كردن مردم از جهالت، خرافه پرستي و دستيابي به وحدت مسلمانان بخشي از دستاوردهاي ارزشمند بعثت پيامبر نور و رحمت بود.