فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان اینکه شهید ستاری پدر فرماندهی و کنترل در کشور بود گفت: زمانی که کسی فرصت نداشت در مورد فرماندهی و کنترل فکر کند شهید ستاری تز آن را داد.

به گزارش مبارکه نا به نقل از مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سرلشکر منصور ستاری که امروز در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد گفت: شهید ستاری پدر همه پدافندی ها بود و پدر برای همیشه حرمت دارد. وی برادر کل نیروهای مسلح بود و ما باید تجربه کسب کنیم و محکم جلو برویم تا ذره ای از موفقیت های پدافند که توسط این شهید کسب شده را کم نکنیم.

امیر اسماعیلی سپس با قرائت آیاتی از سوره های قرآن کریم به تجلیل از مقام شامخ شهدا پرداخت و گفت: قرآن می فرماید به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید بلکه زنده ای ابدی هستند. سپس با اشاره به روایاتی از پیامبر اعظم گفت: پیامبر اکرم می فرمایند شریف ترین نوع مردن، شهادت است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به ذکر خاطره ای از دیدار خود با رهبر انقلاب گفت: سال گذشته به شرف یابی حضرت آقا رسیدیم آنقدر مطالب داشتم که وقتی گل روی ایشان را دیدم تمام مطالب را بستم و خدمت آقا عرض کردم اندازه سه روز مطلب دارم ولی نمی دانم از کجا شروع کنم. ایشان فرمودند از هر جا دوست دارید صحبت کنید گفتم حسم این است که یک دانشگاه نیاز داریم تا مثل شهید ستاری بروم دانشگاه و دانشجوها را ببینم فرمودند شما هم بروید دانشگاه طراحی کنید عرض کردم جای دانشگاه می خواهیم و با یک کلام نورانی و با خواستی که ارتش با یک نگاه راهبردی داشت موفق شدیم دانشگاه را تاسیس کنیم.

امیر اسماعیلی در ادامه به خاطره دیگری از دیدار خود با فرمانده کل قوا اشاره کرد و تصریح کرد: پس از گذشت ۵ سال از تفکیک پدافند از نیروی هوایی موفق شدیم ۵ رزمایش برگزار کنیم ولی اگر خون دل ها خوردن های شهید ستاری و امثال وی نبود امروز نمی توانستیم به این راحتی پشت این تریبون بایستیم و صحبت کنیم.

وی سپس گفت: خدمت حضرت آقا رسیدیم و عرض کردیم در زمان شهید ستاری عملیات والفجر ۸ بود و تاکتیک های جدیدی را ایشان ارائه کردند لذا ما نیز تاکتیک جدیدی را در نظر داریم که در سال ۹۳ رقم خواهد خورد و انجام خواهیم داد ولی حضرت آقا فرمودند بروید این روش را روی سامانه اس ۲۰۰ انجام دهید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان اینکه بنیانگذار دانشگاه پدافند شهید ستاری است ادامه داد: شهید ستاری با ۲۰ سال سابقه فرمانده نیروی هوایی شد ایشان آدم با کفایتی شد و مهم این است که ما بدانیم جای چه کسانی پا می گذاریم.وی مدام در مورد فرماندهی و کنترل فکر می کرد که امروز می بینیم هر روز عده ای مراسم های مختلفی در مورد فرماندهی و کنترل برگزار می کنند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه شهید ستاری پدر فرماندهی و کنترل در کشور بود خاطرنشان کرد: زمانی که کسی فرصت نداشت در مورد فرماندهی و کنترل فکر کند شهید ستاری تز آن را داد و یکی از اساتید بنده بود.

وی در ادامه افزود: زمانی که شهید ستاری به شهادت رسید من و همه فارغ التحصیلان که شاگرد وی بودیم به همدیگر زنگ زدیم و گفتیم بی پدر شدیم. در ضمن من یکی از دانشجویان سردوشی بگیر از دست مبارک ایشان بودم لذا امیدواریم همه ما بتوانیم در پناه ایزد منان هر کس به اندازه وسع خودش در حفظ و حراست این مملکت و جمهوری اسلامی ایران نقش خود را به خوبی ایفا کند.

بنابراین گزارش در پایان مراسم از تتدیس چهره شهید ستاری در مقابل دانشگاه پدافند با حضور جمعی از فرماندهان قرارگاه پدافند، خانواده شهید ستاری رونمایی شد.