ابوطالبی رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نا، لطف الله ابوطالبي در گفت گو با خبرنگار مبارکه نا با تبريک روز هلال احمر اظهار کرد: جعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران يک سازمان غيردولتي و عضوي از نهضت بين‌المللي صليب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ايران و در برخي موارد در ديگر مناطق جهان به فعاليت‌هاي امدادي و بشر دوستانه فعاليت دارد. اين سازمان داراي سازمان‌هاي زيرشاخه متعددي است که طيف گسترده‌اي از خدمات درماني، بهداشتي، آموزشي و امدادي را در بر مي‌گيرند.
رئيس جمعيت هلال احمر مبارکه در خصوص اصلاع رساني و جذب عضو گفت: با حضوري که خود بنده و همکاران در مساجد و اجتماعات ديگر داريم اطلاع رساني انجام ميدهيم و همچنين به مناسبت هاي مختلف از جمله هفته هلال احمر و مناسبت هاي ديگري که در طول سال به نوعي مرتبط با هلال احمر است با نصب بنر و پلاکارد هايي در سطح شهرستان اقدام به اطلاع رساني مي کنيم.

وي تصريح کرد:هلال احمر فراخواني را در سطح شهرستان منتشر مي کند که مردم شهرستان مي توانند به عنوان امدادگر، عضو جوانان و عضو داوطلبان جذب هلال احمر شوند و همچنين شهرستان مبارکه نسبت به همه شهرستان هاي استان اصفهان در زمينه ي جذب و سازمان دهي نيرو جزو برترين هاي استان اصفهان است.

وي با اشاره با اينکه 5 پايگاه امداد در شهرستان در حال راه اندازي است گفت: اين پايگاه ها در 5 نقطه حساس و حادثه خيز شهرستان به صورت دائم و با کمک مسئولين شهرستان به ويژه آقاي دکتر ايرانپور، نماينده محترم مجلس و ديگر مسئولين که عضو ستاد حوادث غير مترقبه هستند در حال راه اندازي است که در اين زمان اعتبار و زمين پايگاه توسط شوراي بخشداري گرکن جنوبي، همچنين شورا و شهرداري هاي کرکوند، طالخونچه و ديزيچه تامين شده است.
وي در زمينه فعاليت هاي هلال احمر افزود: فعاليت هاي هلال احمر در سه بخش انجام مي شود بخش جوانان که از غنچه هاي هلال شروع مي شود و تا دانش آموزي، دانشجويي، طلاب و کارگري ادامه پيدا مي کند.
وي ادامه داد: در بخش امداد در غالب تيم هاي تخصصي و عمومي در حال فعاليت هستيم و همچنين در بخش داوطلبان نيز افرادي که بالاي 29 سال سن داشته باشند در 4 گروه طبقه بندي مي شوند و به نوعي هلال احمر رابطي است بين اين افراد و نيازي که نيازمندان مي توانند داشته باشند.
ابوطالبي خاطر نشان کرد: هلال احمر شهرستان در مسابقات استاني داراي رتبه برتر است و فرايند مسابقات به گونه ايست که ابتدا در سطح شهرستان برگزار مي شود و برترين هاي شهرستان به استان اعزام مي گردند که در مسابقات استاني کليه شعب استان حضور دارند و در مجموع نفرات برتر به مسابقات کشوري راه پيدا ميکنند و شهرستان مبارکه در سال گذشته در مسابقات استاني در بحث اسکان، همچنين نصب چادرهاي اسکان اضطراري مقام برتر استاني را به دست آورد که به مسابقات کشوري راه پيدا کرد.
اهم فعاليت هاي جمعيت هلال احمر در اين هفته شامل:
1- برگزاري مانور ولايت در شهرستان چادگان و حضور تيم ولايت و غواصان اين شهرستان در مانور در تاريخ 24 و 25 ارديبهشت
2- برگزاري مانور زلزله و اسکان اضطراري با حضور تيم هاي منطقه جنوب(شهرضا، دهاقان، سميرم) در روستاي نهچير شهرستان مبارکه
3- برگزاري نمايشگاه از توانمندي هاي جمعيت هلال احمر
4- آغاز عمليات احداث دو پايگاه امدادي جمعيت شهري در سه راه مبارمه، جنب پليس راه اصفهان- شيراز و محور فولاد مبارکه و کرکوند
5- برگزاري کلاس هاي امداد و کمک هاي اوليه در محلات، شهرها و جمعيت شهرستان