یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.

یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که ساعت 12:30 ظهر شنبه – از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.

 

طبق اعلام سخنگوی سازمان امداد و نجات 113 نفر از مسافران این هواپیما دچار حادثه‌دیدگی شده‌اند اما مدیر کل فرودگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این هواپیما به سلامت به زمین نشسته و حال همه مسافران خوب است.

حسن اعرابی مقدم – مدیر کل فرودگاه سیستان و بلوچستان – اظهار کرد: این هواپیما به دلیل نقص فنی در یکی از چرخ‌های عقب نتوانست در فرودگاه زاهدان فرود آید اما پس از مدتی پرواز در آسمان و با مهارت خلبان و کمک نیروهای امدادی مستقر در فرودگاه به سلامت به زمین نشست.

 

به گفته وی حال تمامی مسافران این هواپیما خوب گزارش شده است. این درحالی است که حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: 113 نفر از مسافران این پرواز دچار حادثه‌دیدگی شده‌اند. به گفته وی از این تعداد 9 نفر مصدوم شده‌اند که دو نفرشان زن باردار بوده و برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شده‌اند و مابقی به صورت سرپایی و در محل درمان شدند.

 

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان درباره فرود اضطراری هواپیمای مسافری این شرکت در فرودگاه زاهدان گفت: فرود اضطراری این هواپیما هیچ مصدومی نداشته است. سید امیررضا مصطفوی اظهار کرد: این هواپیما حامل 103 مسافر بود که بعد از فرود اضطراری هیچ‌ کدام مشکلی نداشته و مصدومی نشده‌اند.

 

وی افزود: بین مسافران سه مسافر ویلچری و یک زن باردار داشتیم که شرکت هواپیمایی آسمان برای اطمینان از سلامت، آن‌ها را سریعا برای انجام آزمایشات لازم به بیمارستان منتقل کرد که البته آن‌ها هیچ مشکلی نداشتند. مصطفوی تاکید کرد: این هواپیما با مهارت خلبان به سلامت به زمین نشست چون این هواپیما با دو چرخ به زمین نشسته و در همین جا از تبحر خلبان که منجر به فرود موفق این هواپیما با دو چرخ شده تشکر و قدردانی می‌کنیم.
منبع:جام نیوز