امام جمعه مبارکه:

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه با بیان برخی از مسائل اخلاقی گفت: پیامبر اسلام می فرمایند: انسان دین دار انسان متواضع، فروتن و خاکسار است و در مقابل دیگران با تکبر برخورد نمی کند.

ایشان ادامه داد: رابطه ما با خداوند یک رابطه حقوقی نیست بلکه رابطه ای اخلاقی و عاطفی است که باید از آن لذت برد و دین را با این شیوه ها می توان منتقل کرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف گفت: سنت حسنه ای به نام اعتکاف وجود دارد که خوشبختانه به برکت انقلاب در جامعه رواج پیدا کرده است که امروزه صد ها هزار جوان در مساجد حضور پیدا می کنند و فرصتی برای بندگی خود فراهم می کنند.

امام جمعه مبارکه با اظهار نارضایتی از مدیران آموزش و پرورش گفت: برای انجام بازی های جام جهانی مانند فوتبال چندین روز امتحانات را به تاخیر می اندازند اما برای مراسم اعتکاف حاضر نیستند یک روز تاریخ امتحانات را تغییر دهند. اگر مسئولین دقتی به این موضوع ندارند و این کار را انجام می دهند باعث تأسف است و اگر بدانند، تأسف مضاعف دارد.

ایشان با اشاره به انتخابات عراق در این ایام و وجود مشکلات امنیتی و اقتصادی در این کشور گفت: شیعیان و مردم عراق مراقب باشند که مسائل داخلی و مشکلات، فرصتی را برای بهره برداری دشمن به وجود نیاورد.

حجت الاسلام محمدی سپس به مسائل داخلی کشور پرداخت و گفت: امروز برای رسیدن به قله های پیشرفت نیاز به مدیریت مجاهدانه است و مسئولین باید نقد پذیر باشند و از مسائل فردی و جناهی پرهیز کنند و به مسائل دینی روی آورند.

وی افزود: برخی از افراد با حاشیه سازی کشور را به تنش می کشانند. آیا بیان مسئله شیر و خورشید و تشبیه و توجیه آن به مسائل مذهبی و بیان آن بین چند یهودی مشکلی را از کشور حل نمی کند.
ایشان در پایان گفت: در حال حاضر مسئولین باید با داشتن بصیرت و آگاهی به فکر حل مشکلات مردم و کشور باشند.