اصلاح‌طلبان در انتقادات تند خود بارها روحانی را به مواضع انتخاباتی او درباره فتنه گران ارجاع داده اند اما مشخص نیست منظور آنها دقیقا کدام موضع روحانی است که از آن مخالفت با پیام 9 دی برداشت می شود؟!

موضع گیری حسن روحانی درباره حماسه 9 دی سایت منتسب به نزدیکان میرحسین موسوی را به شدت خشمگین کرد.

به گزارش مبارکه نا به نقل از شریان نیوز، جملات روحانی در جلسه هفته گذشته هیات دولت که گفته بود “مردم زمانی که احساس کردند به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت درآمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند” یا “حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود” عامل اصلی این عصبانیت بوده است.

سایت کلمه در مطلبی با عنوان “آقای رییس جمهور، جناح راست تدبیرتان کمی شور شده است” ابتدا به عقده گشایی درباره مردمی که حماسه 9 دی را ساختند پرداخته و با اتهامات دروغین مدعی شد “آقای روحانی، خود بهتر می دانید که آن روز کذایی هرچه بود روز بصیرت نبود. روز بخشنامه بود و از ادارات و مدارس به راه پیمایی بردن. روز بازنمایی دروغ حکومتی بود. از شهرستان ها نیرو جمع کردن و اتوبوس اتوبوس به تهران آوردن که اسمش دفاع از عاشورا نیست، آن هم در برابر یک دروغ بزرگ.”

سایت نزدیک به موسوی البته درباره دروغ بزرگ واقعی یعنی تقلب در انتخابات که حتی رهبران آنها نیز به تدریج در حال پس گرفتن ادعاهای خود و اعتراف به کذب بودن آن هستند توضیحی نداده است.

رسانه نزدیک به میرحسین موسوی در بخش دیگر مطلب خود نیز تلویحا از ناامیدی فتنه گران از روحانی سخن به میان آورده و نوشته است “حتما به ما حق می دهید که این سوال در ذهنمان شکل بگیرد که آیا مواضعی که اخیرا از جانب شما و برخی مقامات دولت صادر می شود در دوران تبلیغات انتخاباتی جایی داشت یا نه. مسلما نه. اجازه ندهید احساس کنیم که بعد از انتخابات گازانبری با ما برخورد شده است. ما هنوز جزو امیدواران به شما هستیم و ظن بد به شما نداریم. اما باور کنید که جناح راست تدبیرتان کمی شور شده است.”

مواضع روحانی درباره 9 دی البته دیگر رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب را نیز به خشم آورده که از جمله ان می توان به نامه صادق زیباکلام اشاره کرد که در آن به صراحت نوشته است “اظهارات حضرتعالی در خصوص «۹ دی» بى‌درنگ بر صدر رسانه‌های اصولگرا نشست و همان اندازه که براى ایشان دلخواه و دلنواز بود، کسرِ قابل توجهی از دل‌‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد.”