مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با صرفه جویی های صورت گرفته در این شرکت، مصرف آب از استانداردهای جهانی پایین تر است.

مدیرعامل فولاد مبارکه: مصرف آب در این شرکت از استانداردهای جهانی پایین تر است
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، «بهرام سبحانی» در اولین جلسه کمیته مدیریت این شرکت در سال 93 افزود: وجود تصفیه خانه های متعدد و باز چرخانی آب در سیکل تولید از مهمترین اقداماتی است که مصرف آب را در فولاد مبارکه کاهش داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و کمبود منابع آب، گاز و برق در کشور نیاز است همه همکاران شرکت نسبت به کاهش هر چه بیشتر مصارف و هزینه های تولید همت کنند.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه افزود: میزان مصرف به ازای هر تن تولید نسبت به ابتدای دوران بهره برداری به شدت کاهش یافته است.

سبحانی به ارائه طرح فولاد مبارکه برای جمع آوری، تصفیه و استفاده از پساب های شهرستانهای اطراف شرکت اشاره کرد و گفت: با به نتیجه رسیدن چنین طرح هایی در هر بخشی که بتوانیم صرفه جویی لازم داشته باشیم به استان و کشور در این زمینه کمک خواهیم کرد.

مدیر عامل فولاد مبارکه در باره پاسخگویی به نیاز بازار کشور به محصولات فولادی افزود: این شرکت بعنوان شرکتی که بیش از 50 درصد تولید فولاد کشور را بخود اختصاص داده است همواره تلاش خواهد کرد که با توجه به ظرفیت های موجود در کشور نیاز صنایع پایین دست را تا حد موجود تامین کند.

وی بر تامین نیاز خودرو سازان کشور به محصولات فولاد مبارکه تاکید کرد و افزود: با توجه به هدف گذاری های انجام شده برای افزایش تولید خودرو در کشور تلاش خواهیم کرد بخش زیادی از نیاز صنایع خودروسازی کشور را با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تامین کنیم.

استان اصفهان از سال 86 با معضل خشکسالی و کمبود آب روبرو شد و حجم سد زاینده رود نیز در سالهای اخیر کاهش یافت به طوریکه در سال 92 به یک سیزدهم(حدود 100 میلیون متر مکعب) ظرفیت رسید.

هم اکنون اصفهان برای تامین آب بخش های صنعت، کشاورزی و شرب با مشکلاتی روبرو شده که نیازمند صرفه جویی بهینه و اعمال مدیریت های کارشناسی شده است.

به همین خاطر برخی از صنایع اصفهان برای رفع معضل کم آبی به سمت استفاده از روش های صرفه جویی مانند باز چرخانی آب در سیکل تولید روی آورده اند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود شش میلیون تن فولاد خام کشور را تولید می کند.

عمده محصول این شرکت بصورت ورق فولادی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
منبع:ایرنا