به گفته محققان این 8 ماده غذایی باعث چربی سوزی در ناحیه شکم می شود.

1. سيب
سيب حاوي پستين است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به حداقل مي رساند. حاوي مواد مغذي غني از جمله ويتامين C و بتا کاروتن است. آنها آنتي اکسيدان هاي خوبي هستند که صورت را شفاف تر و عاري از لک مي کنند.

2. هندوانه
هندوانه به چربي سوزي ناحيه شکمي کمک مي کند؛ آنها در سطوح بالاي کلسترول به خوبي عمل کرده و سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهند. هندوانه سطح ليپيدها در خون را کاهش داده و از جمع شدن چربي در شکم جلوگيري مي کند.

3. گوجه فرنگي
گوجه فرنگي به کاهش ليپيد هاي خون کمک مي کند. از چاقي جلوگيري کرده و با ديس لپيدمي مقابله مي کند. به گزارش پرشين وي اين وضعيت زماني رخ مي دهد که سطح ليپيدها در خون بالا مي رود. بنابراين چربي اطراف شکم باقي مي ماند. گوجه فرنگي را هميشه مي توان مصرف کرد چرا که هريک عدد گوجه فرنگي تنها حاوي 35 کالري است.

4. موز
موز سرشار از پتاسيم است. همچنين حاوي پسين ، ويتامين A، B6، E، و منيزيم مي باشد. حداکثر داراي 120 کالري مي باشد. به جاي انتخاب کيک مافين براي رفع گرسنگي موز بخوريد که در عين حال از دريافت کالري زياد اجتناب مي شود.

5 . غذاهاي دريايي
غذاهاي دريايي را به طور منظم در رژيم غذايي خود داشته باشيد چراکه مي تواند براي ناحيه کمر معجزه کنند. غذاهاي دريايي حاوي چربي تک اشباعي بوده و چربي خوبي است و در بدن انباشته نمي شود. ماهي منبع غني پروتئين بوده و حاوي امگا 3 است که براي پوست و مويي درخشان بسيار مفيد است.

6. بره
بره منبع غني روي، پروتئين و ويتامين B و همچنين پروتئين است. حاوي اسيد لينولئيک است و به گزارش پرشين وي کمبود اسيد لينولئيک پايين دربدن منجر به چاقي مي شود، چرا که سلول هاي چرب تبديل به انرژي نمي شود.

7. کرفس
کرفس از جمله سبزيجاتي است که حداقل ميزان کالري را در خود دارد، تنها 8 کالري دارد. همچنين حاوي ويتامينC و کلسيم بالا است. بهترين حالت خوردن آن خام است. يک ليوان آب کرفس روزانه چندين پوند از وزن را کم مي کند. کرفس حاوي اپي جنين است که خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش مي دهد. مي توانيد کرفس را به سالاد اضافه کنيد.
8. آواکادو
آواکادو ميوه اي با خصوصيات آنتي بالکتريال و ضد قارچي است. حاوي آمينو اسيد و لسيتين بوده که با بيماري هاي کبدي مقابله مي کند. وزن را متعادل نگاه داشته و حافظه را تقويت مي کند. همچنين از بيماري هاي قلبي عروقي جلوگيري و سطح کلسترول بالا را کنترل مي کند.