فرمانده سپاه پاسداران مبارکه:

«سپاه پاسداران كه بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام (رحمت الله)تاسیس و تبدیل به یکی از ارکان تاثیر گذار در کشور شد ، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان، علیه الصلوة و السلام، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب های تاریك و ظلمانی ستم شاهی بوده و در پاسدارای از انقلاب و هدف های آن عاملی مؤثر و ركنی ركین بوده و هست.» 

فرصتی دست داد تا به مناسبت فرا رسیدن روز تاسیس سپاه پاسداران به محضر سرهنگ قاسمی برسیم و گفت‌وگویی را با ایشان درباره سالروز تاسیس سپاه انجام دهیم که ضمن تشکر از ایشان در ذیل از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.

با تبریک 2 اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، درباره فعالیت و حماسه آفرینی های سپاه توضیح بفرمایید؟
در ابتدا سالروز ولادت حضرت زهرا و حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و روز تاسیس سپاه پاسداران را خدمت همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض مینمایم
از زمانی که به فرمان امام (رحمت الله علیه) سپاه پاسداران تشکیل شد، فعالیت های خوبی را در طی 35 سال گذشته انجام دادند که مرحله ی اول مربوط به جنگ تحمیلی بود و سپاه و بسیج با حضور گسترده مردم و آموزشهایی که در آن زمینه انجام شد توانستند دستاوردهای انقلاب و حفظ انقلاب را دنبال کنند. پس از آن دوران سپاه وارد عرصه فرهنگ و اقتصاد شد و کمک به دولت در امر بازسازی و ساخت و سازها و پروژه های عظیم کشور را به عهده گرفت که در این زمینه در بحث راه سازی و جاده سازی گامهای خوبی را در سطح کشور برداشتند.
با توجه به نامگذاری این روز توسط حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به شرح وظایف سپاه در شهرستان در سال جدید بپردازید؟
در شهرستان با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی سپاه با کمک به دولت در امر بهبود وضعیت اقتصادی و سازندگی کشور قدمهای خوبی را در مورد راه اندازی مشاغل خانگی و کلیه مشاغلی که در سطح شهرستان و متناسب با مشاغل بومی و محلی شهرستان دنبال کردیم.
در سالهای گذشته در زمینه تولید، وامهایی به خانواده ها در سطح شهرستان واگذار شد و به امر اقتصاد در شهرستان کمک زیادی کرد امسال هم، اقتصاد مقاومتی که فرمان مقام معظم رهبری است در دست پیگیری است که با اعتباراتی که از طرف خود سازمان بسیج اعلام خواهد شد این اعتبارات واگذار می گردد.

در مورد بحث حمایت از تولید داخلی که یکی از موارد مد نظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است گام های خوبی را بر خواهیم داشت. در مورد استفاده مردم از کالای داخلی هم با بحث فرهنگ سازی انجام شده در سطح شهرستان از طریق ائمه جمعه و فرمانده های حوزه و پایگاه های شهرستان خدمت عموم مردم و آحاد جامعه انجام خواهد شد که منویات رهبری ان شاالله اجرا شود.
امیدواریم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور با توجه به نامگذاری سال 93 توسط رهبری که سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی “نام گرفت ، بتوانیم با حمایت و همکاری همه مردم ، مسئولین و ادرات در شهرستان قدم های خوبی برداریم

در مورد بسیج مهندسان که در طی سه سال گذشته رتبه های خوب استانی و شهرستانی را کسب کرده اند و با توجه به وضعیت صنعتی شهرستان و به بکار گیری 600 نفر از مهندسان و معرفی به ادارات گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده.

بسیج هنرمندان در سطح استان رتبه های خوبی را کسب کرده اند و این بسیج در زمینه راهیان نور و طرح عزت دانشجویی که در سال 92 اجرا شد فعالیت های خوبی را داشتند که این طرح را امسال هم اجرا خواهیم کرد.

در مورد مناطق محروم از لحاظ بافت ساخت و ساز قدم های مفیدی برداشته شده و با همکاری سازمان بسیج استان طرح هجرت اجرایی شد و فعالیتهای زیادی انجام شد که از جمله آنها جاده سازی، راه سازی و رنگ آمیزی جداول و رنگ آمیزی مدارس است و در سال 93 این طرح را دنبال خواهیم کرد.

در مورد بحث فرهنگ فعالیت های خوبی را با توجه به اینکه پایگاه های مساجد در سطح شهرستان وجود دارد انجام دادیم که تمرکز ما در بحث امر به معروف بوده، امسال هم این وضعیت را دنبال خواهیم کرد و در زمینه امر به معروف یکی از موارد بسیار مهم آن بحث استفاده مردم از شبکه های خارجی است را دنبال خواهیم کرد که مردم خود اغنای فکری بدست بیاورند و استفاده از شبکه های خارجی را منع کنند.
در این زمینه فرهنگ سازی بسیاری لازم است و استفاده از قوه قهریه مد نظر ما نیست.
و سخن پابانی:
از خداوند متعال برای همگان توفیقات روز افزون را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) در سایه سار راهنمایی ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت خواهان و خواستارم.