عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بحث روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس دانشگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان در این زمینه مطرح شد؛ اعضای کمیسیون تأکید کردند که باید پروتکل‌های درمانی و روند تصمیم‌گیری‌ها در کمیته علمی به‌صورت روشن و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،دکتر صالحی در خصوص جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت، اظهار کرد: بحث روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس دانشگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان در این زمینه مطرح شد؛ اعضای کمیسیون تأکید کردند که باید پروتکل‌های درمانی و روند تصمیم‌گیری‌ها در کمیته علمی به‌صورت روشن و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار بر تغییراتی است باید هر چه سریع‌تر انجام شود و نظارت مناسب بر این موضوع داشته باشند و همچنین روند واکسیناسیون سرعت دهند.

وی افزود: گزارش دیوان محاسبات در مورد هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در نشست این کمیسیون خوانده شد که اعضای کمیسیون سوالات زیادی را در این زمینه داشتند و همچنان گزارش‌ها برای ما مبهم است و به همین دلیل از دیوان خواستار بررسی دقیق این موضوع شدیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیوان و مرکز پژوهش‌های مجلس به دلیل ابهامات زیادی که در این زمینه بود، مکلف شدند تا یک ماه آینده گزارش کامل کمی، کیفی و اقتصادی یک میلیارد یورو اقدام کنند و همچنین شاخص‌های کمی توزیع همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را که از محل فوق، اعتبار دریافت کردند را اعلام کنند.

وی بیان کرد: بررسی علت عدم اختصاص صد میلیون یورو از آن، تحلیل کیفی اختصاص اعتبارات، تحلیل وجود یا عدم وجود تبعیض در توزیع‌های استانی منابع و ردیف‌های ابلاغی و تحلیل توزیع منابع دانشگاهی در دستور کار دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد.