انقلاب سال پنحاه و هفت تحولی عظیم و نو درتمامی ساختارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ملت ها ایجاد کرد، انقلابی که با رهبری الهی و مردمی از جنس ایمان توانسته است بعد از سی هشت سال اعلام حضور هر روز بیش از پیش حضور خودرا مقتدرانه تثبیت کند.
انقلاب سال پنحاه و هفت تحولی عظیم و نو درتمامی ساختارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ملت ها ایجاد کرد، انقلابی که با رهبری الهی و مردمی از جنس ایمان توانسته است بعد از سی هشت سال اعلام حضور هر روز بیش از پیش حضور خودرا مقتدرانه تثبیت کند.
اماآنچه در این متن میخواهم به آن بپردازم بخشی از بدنه این انقلاب است،مسئله حضور زنان در این تاریخ شگفتی ساز است.
در دنیای امروز که هرکجای این دهکده جهانی را مینگریم از زن به عنوان اولین اصل کالای تبلیغاتی استفاده ابزاری میشود و حضور زنان حتی در سیاست های کلان در کشورهایی که ادعای دموکراسی میکنند همراه با رسوایی های اخلاقی و جنسی مبتذل گونه است؛ این حضور در انقلاب اسلامی با رویه دیگری رقم خورده است.
وقتی انقلابی الهی باشد تمامی جنبه ها و اضلاع آن بدون شک رنگی الهی میگیرد و این دور از ذهن نیست که تمامی کارگزاران و دست اندر کاران نظام انقلابی و اسلامی در این مسیر گام بردارند.
حضور زنان در تمامی عرصه های این انقلاب اسلامی از ابتدای این قیام و از همان سال های چهل و دوتا پنجاه و هفت به عنوان حضور پررنگ و تاثیر گذار توجه هر تحلیلگری را به سمت خود معطوف میکند.
زندان های ساواک مملواز زنانی بود که همسران و دوستان هم حزبی خود را یاری رسانده بودند و همین حضور آنان را گاه تا پای چوبه های دار و گاه تا تبعید پیش میبرد؛ اما از ادامه رسالت این زنان انقلابی کاسته نمیشد.
شاید خانم مرضیه دباغ(مرضیه حدیدچی) خادمه حضرت امام خمینی (ره) در نوفلو شاتو، هم حزبی شهید آیت الله سعیدی و شهید محمد منتطری از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از نمونه های بارز زنان انقلابی و سیاسی در این تحول عظیم فکری به حساب بیایند.
بانویی که در زمان زندانی شدنش در مخوف ترین زندان سیاسی و شکنجه گاه ساواک از ایمان خود و حجاب خود نگذشت و همین مقاومت او در زندان وی را به نمادی برای گرویدن زنان کمونیست به اسلام تبدیل کرده بود.
مرضیه دباغ در زندگی سیاسی و انقلابی خود از رزم در کنار شهید چمران گرفته تا طبخ غذا برای حضرت امام (ره) در تبعید که البته پوششی برای محافظت مسلحانه – چریکی ایشان از رهبر الهی و انقلابی جهان اسلام بود تا وقتی که به عنوان اولین فرمانده سپاه همدان مشغول به خدمت شد و تا زمانی که به عنوان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمتی دیگر در نظام انقلابی و اسلامی این سرزمین کهن شد؛ همه این ها من جوان نسل سومی را به عظمت حضور زنان در این عرصه بیشتر متوجه میکند.
اکنون بعد از سی و هشت سال عبور غرور آمیز این انقلاب اسلامی از گذرگاه زمان مردم شهرستان من با حضوری بیش از هفتاد درصد در عرصه سیاسی و تاثیر گذار انقلاب اسلامی یک بانو را برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی انتخاب میکنند؛
بانویی که خود یک نسل سومی است و همین نسل سومی بودن شانه های او را برای این هدیه از سوی مردم فهیم و انقلابی شهرستان ولایتمدار مبارکه قدری سنگین تر خواهد کرد.
حضور یک زن برای اولین بار بعد از گذشتن سی و هشت بهار انتخاباتی نماد بارز و مشهود یک دموکراسی پایدار در کشوری است که زن و مرد به نسبت مساوی دارای حقوق و جایگاه های قانونی در کشور هستند.
وقتی در انتخابات آمریکا خانم کاندیدا تا عوعو کردن مانند یک سگ برای کسب آراء پیش میرود، این باعث مباهات و افتخار است من در کشوری زندگی میکنم که بانوانش با حفظ چادر و حجاب فاطمی و با اقتداء به ولایت فقیه وارد عرصه سیاست و خدمت می شوند و خب مردم هم با شعور سیاسی بالایی این حضور را ارج مینهند.
بانویی که از جنس نسل سوم انقلاب با پرچم حجاب و عفت فاطمی در سایه عزت علوی و با دستان این مردم فهیم و عزیز گامهایت را برای رسیدن به بهارستان برداشته ای در این شروع شعور و سیاست و همت..
من برایت همتی بلند را آرزو میکنم که این خود آرزوی بزرگی است یا زهرا(س)
به قلم: ف- اسدی
کارشناس ارشد مشاوره خانواده و پژوهشگر شهدا
انتهای پیام/
Monday, 25 November , 2024