به گزارش مبارکه نا، صبح امروز، 14خرداد 1394، امام خامنه ای در جمع عزاداران خمینی کبیر در حرم امام (ره) ضمن ایراد سخنانی در مورد حضرت ولی عصر (عج) به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) فرمود: منجی صاحب الزمان مورد توافق همه ادیان الهی است که کسی خواهد آمد و ظلم را ازبین خواهد برد. در اسلام، نام این منجی به نام «مهدی» مشخص شده است. خصوصیتی که در اعتقاد شیعه وجوددارد؛ آن است که او را فرزند امام یازدهم می داند. تاریخ ولادت او به طور مشخص، روشن و واضح است. دیگر فرق اسلامی، غالبا این نظر را نپذیرفته اند؛ اما شیعه با ادله قوی، ولادت و ظهور او را بیان می کند. تنها مخالفتی که مذاهب دیگر، می کنند در زمینه عمر طولانی حضرت است؛ لکن در قرآن، درباره نوح (ع) آمده نوح بین قوم خود 950سال زندگی کرده بود و این نه آنکه عمر نوح بود؛ بلکه مدت پیامبریش انقدر بود.
مقام معظم رهبری افزود: جامعه تشیع، متکی به گذشته نیست. چشم به آینده دارد. شعله امید، همواره وجودارد و می داند که این دوران ظلم، قطعا سپری خواهد شد. امام خامنه ای ادامه دادند: این یکی از مهم ترین آثار این اعتقاد است و البته اعتقاد تشیع نسبت به مهدویت، همین جا محدود نمی شود. این شعله فروزان، در جوامع شیعی وجودداشته و همچنان وجود خواهدداشت و دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.
ایشان افزود: آنچه به مناسبت چهاردهم خرداد، برای ملت ایران و حاضران، آماده کرده ام؛ درمورد امام بزرگوارمان است. آنچه امروز عرض می کنم تحت عنوان تحریف شخصیت امام است. آیا شخصیت هم قابل تحریف است؟ بله تحریف شخصیت ها به این است که ارکان اصلی آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط یا به صورت انحرافی معنا شود.
مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: شخصیتی که رفتار او و گفتارش برای نسلهای بعدش، راهنماست اگر تحریف شد؛ زیان بزرگی به وجود می آید. امام یک شخصیت محترم در تاریخ این کشور است و نامش را باتجلیل می آوریم. بعضی می خواهند امام را اینجور بشناسانند و این غلط است که بگوییم امام فرد بزرگی بود و در زمانی زندگی می کرد و دورانش گذشت.
ایشان افزودند: امام بنیانگذار در مکتب فکری علمی و سیاسی است و ملت ایران آن مکتب را پذیرفته وادامه راه، بستگی به شناخت درست از نقشه راه دارد و برای آن، باید امام را خوب بشناسیم.
امام خامنه ای افزودند: بحث بر سر شاکله اصلی امام بزرگوار ماست. امام فقیه بزرگ، فیلسوف و صاحب نظر در عرفان نظری بوده و یک سرآمد به حساب می آمد. لکن شخصیت برجسته امام در تحقق مضمون آیه و جاهدو … وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و آن را تا آخر عمر ادامه داد و حرکت بزرگی را در همه منطقه و دنیای اسلام و جهان به وجود آورد.
مقام معظم رهبری گفتند: دو کار بزرگ و بی سابقه در کشور ما توسط امام بود: یکی، برافتادن سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عادلانه که سنتی غلط و بی منطق در طول چندهزارسال بود. امام کار را به دست مردم سپرد. کار دوم ایجاد نظامی بر اساس اسلام بود که بعد از صدر اسلام، در اسلام بی سابقه بود. جهاد او فقط اقتصادی، سیاسی و فکری نبود؛ بلکه همراه آنها جهاد نفس و ارتباط دایم با خدا بود. امام بزرگوار اهل دعا و تضرع بود. مکرر در سخنان خود زیارت شعبانیه را بیان می کرد؛ دعا و مناجات و گریه سحرگاه او پشتوانه جهادی او بود.
امام خامنه ای افزودند: جهان بینی امام بر اساس توحید بود که زیربنای همه تفکرات اسلامی است. خصوصیت دیگر آن، منظومه فکری امام به روز بود. مخاطبان آن را حس می کردند و در مکتب امام ضدیت با استکبار حرف اول را می زد. ملتهای مسلمان و غیر مسلمان آن را حفظ کردند و به کاربردند.
ایشان تصریح کردند: فکر امام زنده، پویا و عملیاتی بود. منطق و فکر امام قابل تحقق در میدان عمل بود به همین دلیل به پیروزی رسید.
مقام معظم رهبری توضیح دادند: ملت ایران ملتی غرق در بی هدفی و وابسته بود. به عمد، ما را عقب نگه داشته بودند. امام ما را تبدیل به ملتی پرانگیزه پرامید، پر تحرک و امیدوار کرد.
امام خامنه ای افزودند: ما هنوز با هدف ها خیلی فاصله داریم؛ مهم آن است که در حال حرکنیم و جوان ها می توانند به آن برسند. می توانند ما را به کشوری پیشرفته تبدیل کنند. این امید امروز موج می زند و از حال خواب آلودگی بیرون آمدیم. اگر ملت ایران بخواهد به هدف ها برسد باید راه و اصول امام را درست بشناسند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن ملت ایران است.
ایشان گفتند: اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم؛ یا عمدا کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد. همه بدانند هاضمه سیری ناپذیر استکبار جهانی از این کشور بزرگ ثروتمند و واقع شدنش بر راه تجاری جهانی، چشم برنداشتند.
امام خامنه ای افزودند: وقتی دشمنان عقب می نشینند که شما چنان قدرتی بیابید که امیدشان قطع شود. اینجاست که خطر تحریف امام اهمیت می یابد. اگر امام بد معرفی شد خطر متوجه ملت خواهد شد. باید مسئولین و شاگردان امام و جوانان و حوزویان و همه باید به این خطر توجه کنند.
ایشان اشاره کردند: در زمان حیات امام هم برای تحریف امام کار می شد تا او را انقلابی تند و خشن معرفی کنند؛ کسی که صرفا به مقابله با دشمن نگاه می کند و هیچ انعطافی ندارد؛ اما این غلط بود؛ چون امام راسخ و قاطع لکن مظهر دلدادگی در برابر خدا و قشرهای مستضعف جامعه بود.
مقام معظم رهبری فرمود: در داخل بعضی عمد و بعضی ندانسته تحریف می کردند. هر حرفی به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می دادند. بعضی او را لیبرال معرفی می کردند که غلط است.
ایشان فرمود: شناخت سخنان و فکر امام، راه دارد. نمی شود امروز کسانی با سلیقه خود امام را معرفی کنند و فردا جور دیگر متناسب با شرایط روز. محبوبیت امام نزد مردم ماندگارو آن برای دشمن خطر است بازخوانی اصول امام در طول ده سال حاکمیت اسلامی و در 15 سال نهضت قبل از آن، بیان شده است.
امام خامنه ای افزودند: اصول و خطوط امام در این سخنان است. به هر مطلب فرعی توجه نشود. آن چیزهایی که قابل انکار نیست. در دوران انقلاب اسلامی و قبل و بعد از آن و جنگ تحمیلی و بعد از آن. صاحب نظران بیانات امام را مراجعه و استخراج کنند و گزینشی نباشد.
مقام معظم رهبری توضیح دادند: اولین مطلب، اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام امریکایی است. اسلام امریکایی دو شاخه دارد سکولار و متحجر سکولار یعنی جدایی دین از سیاست. امروز می بینیم هر دو نمونه اسلام و مورد حمایت امریکاست. اسلام ناب متکی با کتاب و سنت است با شیوه و متدی در حوزه علمیه به دست می آید. باید دشمن را بشناسدو اسلام آخوندهای درباری، داعشی اسلام بی تفاوت دربرابر جنایات آمریکا و اسراییل همه مردودند. پیرو امام باید با اسلام متحجر و سکولار مرزبندی داشته باشد و این چیزی تیست که امام یک بار گفته باشد.
مسأله دوم، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های زورگو است. در کلام خدا آمده فرمود اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می کند. در مقابل به دشمنان مطلقا نباید اعتماد کرد. این اعتماد به خدا باعث شد امام با صراحت صحبت کند. امام به نصرت الهی باور داشت. در برابر مستکبران، دچار رودربایستی نشد.
ایشان افزود: امام دونامه راجواب داد. با صراحت تمام مواضع روشن را بیان کرد و این توکل را در خون مردم جامعه واردکرد. امام به مستکبرین هیچ اعتمادی نداشت. امام به رییس جمهور امریکا اعتمادی نکرد. وعده ای درمورد پایان جنگ تحمیلی با هزار میلیارد دادند؛ اما امام قبول نکرد. لمس می کنیم اعتماد به خدا و بی اعتمادی به مستکبران را در رفتار امام. البته به معنای قطع رابطه با دولت های دنیا نبود. ارتباط در حد معمول برای تبریک یا پیام بود؛ اما هیچ اعتمادی نبود.
مقام معظم رهبری توضیح دادند: سوم اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز دولتی. در مسائل اقتصادی و نظامی به مردم اعتماد داشت. شخص امام ار انحلال ارتش جلوگیری کرد و پس از آن فرمان تأسیس سپاه و بسیج را دادند.
درمسایل اقتصادی، سیاسی، جهادی و انتخابات به مردم ارزش زیادی می دادند. در ده سال حکومت امام هشت سال جنگ بود و حدود هشت انتخابات داشتیم. انتخابات یک روز از تاریخ خودش عقب نیفتاد. امام در روز انتخابات جزو اواین نفرات رای دهنده و احترام برای افکار و آرای مردم قائل بود. ممکن بود شخصی که مورد نظر امام نبود؛ رأی می آورد اما امام به رأی مردم اهمیت می داد.
مقام معظم رهبری گفتند: امام می گفت مردم ولی نعمت ما هستند. خادم بگویند؛ بهتر است تا به من رهبر بگویند. آنجا که انگشت اشاره او بود مردم آنجا بودند. رابطه مردم و امام، رابطه ای دو جانبه بود.
اما خامنه ای مورد چهارم را اینگونه گفتند: طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان ندربرابر نابرابری اقتصادی و اشرافی گری و طرفدار عدالت اجتماعی بود. یکی از خطوط مشخص امام آن بود که همه باید تلاش کنند به محرومان کمک کنند. مسئولان را ازخوی کاخ نشینی برحذر می داشت.
ایشان افزود: به وفاداری طبقات ضعیف اعتمادکنید. آنها در میدان های نبرد هستند. طبقات متوسط و محروم جامعه را دریابید. پرهیر از اسراف و مصرف درست بیت المال و دوری از خوی اشرافی گری و تجمل گرایی داشته باشید.
مقام معظم رهبری افزودند: مورد بعدی، در جبهه مخالف قلدران و مستکبران، بود. سخنانش را صریح و بی تقیه بیان می کرد. واژه شیطان بزرگ برای آمریکا، ابداعی عجیب از جانب امام بود. وقتی کسی را شیطان دانستید باید احساس شما به او چگونه باشد؟ هم امام می گفت و هم به آن اعتقاد داشت و در مقابل، از اول انقلاب کسانی بودند که توجه نمی کردند؛ امریکا عقبه رژیم طاغوت است؛ اما عده ای با فعالیتهای امریکایی موافق بودند. اختلاف دولت موقت با امام سر این موضوع بود.
ایشان اضافه کردند: امام می گفت اگر به دشمن میدان دهند؛ از نقطه ضعف وارد می شود. امام تا آخر علیه آمریکا موضع گرفت و متقابلا از فلسطین و افغانستان دفاع کرد. ما با امریکا مخالف بودیم همان موقع دربرابر شوروی هم امام موضع قاطع گرفت. منطق امام دربرابر مستکبران این است: به همان اندازه با محاصره غزه مخالفیم که با تجاوز به مردم یمن و بحرین و حمله امریکا به مردم در افغانستان. هرجا ظلم است ما با مظلوم دربرابرظالم می ایستیم. به همین دلیل؛ امروز مسأله فلسطین از دستور کار جمهوری اسلامی خارج نخواهدشد. ایشان تأکییدکردند: فلسطین عرصه تایید و حمایت ماست.
مقام معظم رهبری مورد بعدی از فکر و سخن امام را استقلال و رد سلطه پذیری معرفی کرده و گفتند: استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت؛ اگر کسی حرف از آزادی فردی بزند اما آزادی در مقیاس یک ملت را قبول نکند؛ این قابل قبول نیست. عده ای تئوری سازی میکنند برای مثال، گاهی استقلال را منزوی بودن می دانند و با مخالفان قدم می زنند. بسیاری از فعالیتهای دشمن برای ایجاد خدشه در استقلال است.
امام خامنه ای ادامه دادند: آخرین مورد از خطوط اصلی امام، وحدت ملی است. تفرقه براساس قومیت و شیعه و سنی از سیاست های قطعی دشمن است. تفرقه دنیای اسلام، سیاست اصلی استکبار است. ما با برادران سنی فلسطین و شیعه لبنان یکسان، عمل کردیم. نگاه جمهوری اسلامی، نگاه امت ساز است. مساله هلال شیعی، تفرقه افکن است. همدلی و همزبانی داخل کشور ید واحده تشکیل دهیم. برادران شیعه و سنی بدانند دشمن تفرقه می اندارند.
ایشان در آخر ذکرکردند: اصول امام منحصر در اینها نیست. آنچه را به امام نسبت می دهیم باید در امور مربوط به امام مستند و مکرر باشد. اینها اصول است. جاذبه و دافعه امام بر اساس این اصول بود. هدف دشمنان ما با قیافه های مختلف گاهی اخم و تشویق، هدف تسلط بر کشور دارد و می خواهد به دوران سلطه بی قید و شرط خود بر کشور برگردد و اسلام با این برگشت بسیار مخالف است و دشمن با اسلام مخالف است؛ چون می داند احکام اسلامی در مقابل آنان است. هرکس بین ملت به اسلام نزدیکتر باشد؛ با آن بیشتر مخالفند؛ بنابراین دشمن با عناصر مؤمن و انقلابی و سازمان های مذهبی، بیشتر مخالف است. دشمن دنبال سلطه گری است و می خواهد جلوی پیشرفت این ملت را بگیرد.
Friday, 22 November , 2024