طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان پس از گذشت 10 روز به فعالیت خود پایان داد.این نمایشگاه که در چهار نقطه تهران دایر بود از 5 تیر ماه فعالیت خود را جهت تامین نیاز مردم به کالا های ضروری آغاز کرد.
این نمایشگاه به رغم گذشت 10 روز آنچنان که باید و شاید مورد استقبال مردم قرار نگرفته و همچنان جمع انگشت شماری در نمایشگاه مذکور به چشم می خورد.
در مقابل، غرفه داران نیز استقبال مردم از این نمایشگاه را کمرنگ توصیف کردند و مهم ترین علت این عدم استقبال را ضعف در تبلیغات و آگاهی عمومی از سوی ارگان های مربوطه دانستند.
نکته قابل توجه این نمایشگاه رضایت غرفه داران از هزینه اجاره بهای غرفه ها بود؛ البته غرفه داران که خود تولید کننده و یا توزیع کننده اصلی کالا هستند، رضایت خود از اجاره بهای یک و نیم تا 2 میلیون تومانی را منوط به خرید بازدیدکنندگان دانستند.
مشتری راضی یا ناراضی ؟
براساس گفتوگوی خبرنگار ایسنا با تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، بیشتر افراد از کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده رضایت داشتند، خصوصا که در آخرین روز نمایشگاه محصولاتی از قبیل خرما، مواد شوینده و بهداشتی، زیتون، ماکارونی و …تخفیفی مضاف بر تخفیف نمایشگاه را تجربه کردند.
در راستای بهبود طرح ارایه شده در سال های آتی بد نیست به چند نکته از جمله ساعت برگزاری نمایشگاه توجه کنیم. ساعت بازدید از نمایشگاه که از چند ساعت پیش از اذان مغرب شروع شده و تا ساعاتی پس از افطار ادامه داشت برخلاف ساعات ارایه شده (10 صبح تا 10 شب ) بوده و طبق استقبال مردمی در ماه رمضان تغییر کرده است. در صورتی که اگر این طرح 10 روزه که بی شک در جهت رفاه مردم تدوین شده است، پیش از ماه مبارک برگزار می شد، استقال بهتر و چشمگیرتری را در پی داشت؛ زیرا که گرمای شدید در طول روز و روزه بودن مردم تاثیر مستقیمی در حجم بازدید ها دارد.
از طرفی اطلاع رسانی مناسب نیز از جمله مواردی است که می تواند نقش بسزایی در افزایش میزان بازدید داشته باشد؛ کمااینکه در سال های گذشته شاهد اطلاع رسانی بهتری نسبت به امسال بودیم.
در پایان از جنبه های مثبت نمایشگاه طرح ضیافت رعایت حداقل قیمت کالاها، عرضه کالای با کیفیت و مهم تر از همه حذف دلال های واسطه بود که همین عوامل تاثیر چشمگیری در رضایت عرضه کننده و مصرف کننده داشت ،همچنین شبکه ی سراسری پایانه های فروش (دستگاه های پوز) و دستگاه های خود پرداز از جمله موثرترین عوامل در ارایه خدمت بهتر به مردم محسوب می شوند که در سراسر محیط محدود نمایشگاه ها به چشم میخوردند.
منبع:ایسنا
Friday, 8 November , 2024