فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز فتح خرمشهر و با تبریک سالروز آن پیروزی بزرگ، آزادی خرمشهرهای در پیش ملت بزرگ ایران را آرزو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،سرهنگ پاسدار علی اصغر عطایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه اظهار داشت:سوم خرداد ۱۳۶۱ به‌ مثابه نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد گردید بلکه «سوم خرداد» فرا زمانی است، چرا که حق امری ورای زمان و مکان است و سوم خرداد رهایی حق مطلق از قید باطل مطلق بود.

حقّی که توسط اراده الهی پشتیبانی شد و نصر و یاری خداوند متعال رادمردان مؤمنی را شامل گردید که باری تعالی را در یاری اسلام و انقلاب اسلامی یاری دادند و خالق و مالک جهان نیز نصرت خود را ارزانی داشت و به تعبیر امام راحل عظیم‌الشأن (قدس سره الشریف) «خرمشهر را خداآزاد کرد».

عطایی افزود: آزادی خرمشهر در عملیات غرور آفرین «بیت‌المقدس» از سویی مبتنی بر بنیان هنجاری دفاعی اسلام ناب صورت گرفت و از طرف دیگر شاکله راهبرد دفاع از ایران اسلامی را بنا نهاد، راهبردی که امروز ماهواره محصول آن صبر و استقامت تصاویر خود از فضای نیویورک و تل آویو برای کنترل دشمنان اسلام ناب را در اختیار ادامه‌دهندگان راه مقاومت و ایثار قرار می‌دهد.

در عملیات بیت‌المقدس ما آموختیم که اگر قدم در صراط مستقیم انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه ولایت مطلقه فقیه گذاریم می‌توان قدرت‌های ۴۴ گانه پشتیبان صدام و صدامیان را فروپاشی نمود و دشمن نیز آموخت که این اراده‌های متقی و پولادین را یارای مقاومت در برابر او نیست و اراده واحد مقاومت قابلیت شبکه شدن در جهان اسلام را دارد آن‌چنان که مشاهده می‌گردد اراده دیروز بزرگ‌مردانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی خرمشهر قهرمان، امروز تبدیل به مکتب رفتاری گردیده است که ایجادکننده شجره‌های شریف، نجیب و مؤمنی با عناوین حزب‌الله، انصارالله، حشد الشعبی، حماس و جهاد شده است.

شاکله‌هایی از جنس ایمان، توکل و اخلاص که در حال خشکانیدن ریشه‌های سلطه و استکبار ورزی و حق‌کشی هستند و دشمنان را به احتیاط در سخن و عمل نسبت به هر گونه محاسبه برای مواجهه با اسلام ناب وادار نموده‌اند.

وی گفت: فتح عظیم خرمشهر بعد از ۵۷۶ روز، مایه سرآغازی و سلسله جنبانی مفهوم «پیروزی» در جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس گردید و لفظ پیروز معنا گردید. پیروزی‌هایی که هر روز از آن رونمایی می‌شود.

درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های خودکفایی در ابعاد علمی، فناوری در حوزه علوم استراتژیک تنها نمادها و نمودهای قابل مشاهده آن است. رویش میلیون‌ها فکر و دل شیفته انقلاب اسلامی نظیر رشادت جوانان مجاهدی مانند شهید محسن حججی محصول استقامت، اخلاص و ایثار در رهایی خرمشهر از قید اشرار عالم بود.

عطایی عنوان کرد:امروز به برکت فتح خرمشهر و خون شهدای عزیز و لاله‌های به خون خفته آن روز، ایران در حال طی مسیر سربلندی به سوی قله‌های پیشرفت و عزت و افتخار برای رسیدن به تمدن اسلامی است.