مبارکه شهری با آسمانی آبی و مردمانی مقاوم و استوار که برای حفظ و حراست از نظام شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند . در ۲۳ اسفند سال ۶۳، تعدادی از جوانان شهرستان مبارکه در عملیات بدر به شهادت رسیدند و به همین مناسبت این روز به نام روز حماسه و ایثار مباركه نامگذاری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،مبارکه شهری  با آسمانی آبی و مردمانی مقاوم و استوار که برای حفظ و حراست از انقلاب و نظام اسلامی شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند . در ۲۳ اسفند سال ۶۳، تعدادی از جوانان شهرستان مبارکه در عملیات بدر به شهادت رسیدند و به همین مناسبت این روز به نام روز حماسه و ایثار مباركه نامگذاری شد. . تعداد 600 شهید گلگون کفن ، برگ زرینی از حماسه مردم این شهرستان است.

عملیات بدر اسفندماه ۶۳ با رمز «و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه یا الله، یا الله، یا الله، یا فاطمه الزهرا(س)» توسط یگان‌های سپاه و ارتش شامل قرارگاه‌های نجف، کربلا، نوح و ظفر یک و دو در منطقه هور‌الهویزه به سمت جبهه جنوب شرق بصره عراق به‌مدت هشت روز انجام شد.
هدف عملیات، دست‌اندازی و تسلط بر جاده بصره- العماره و تسلط اطلاعاتی بر منطقه بود که منجر به تصرف ۸۰۰ کیلومتر مربع از منطقه و جاده خندق به طول  ۱۳ کیلومتر، وارد کردن بیش از ۱۵ هزار نفر کشته و زخمی به دشمن بعثی و گرفتن بیش از سه هزار  و ۲۰۰ نفر اسیر از ارتش عراق و نابودی چندین فروند هواپیما و بالگرد و صدها دستگاه ادوات زرهی دشمن شد.
عکاس:مریم احمدپور