کارشناسان حوزه سلامت کشور در این روزهای سخت کرونایی معتقدند اگر حمایت شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان بیمارستان ها و سایر تجهیزات پزشکی وجود نداشت؛ آمار تلفات می توانست بسیار بیشتر از این تعداد باشد و بیمارستان ها و مردم با مشکلات متعددی مواجه می شدند. این شرکت از روزهای ابتدیی کرونا تاکنون ۸۰۸۰ هزار تن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان های استان اصفهان و سایر استان ها قرار داده است و نقش پر رنگی در پشتیبانی از جبهه سلامت کشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،در طول تاریخ رسانه‌ها در جهان، تاکنون هیچ واژه‌ای به اندازه واژه کرونا در سطح جهان تکرار نشده است و این واژه شوم این روزها با موج چهارمش در ایران غوغا به پا کرده و روزگار مردم ۲۹۵ شهر کشور را سیاه و سیاه تر کرده است. وضعیتی فوق بحرانی که برای توصیفش باید به دنبال کلمه ای عمیق تر از بحران و تراژدی گشت.

در این میان استان اصفهان مانند بسیاری از شهرهای ایران روزگار تلخی را می گذراند و طبق آخرین آمار با شناسایی ۲۲۵۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا جز استان های بسیار پرخطر محسوب می شود.

البته در میان این اخبار ناگوار یک موضوع حیاتی و امیدبخش در استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون وجود داشته است و عده ای براین باورند که نه تنها در استان اصفهان بلکه بسیاری از استان های دیگر کشور می توانست اوضاع بغرنج تری باشد اگر حمایت شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان بیمارستان ها و سایر تجهیزات پزشکی توسط این مادرصنعت فراهم نمی شد.

بیمارستان های سرریز از بیمار

اصفهان این روزها قرمز و قرمز تر می شود و علیرغم اینکه رنگ غالب در استان قرمز است اما کماکان شاهد روند صعودی کرونا هستیم. این گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی است.

 آرش نجیمی  ادامه داد: بیمارستانهای الزهرا و غرضی در کلانشهر اصفهان بیشترین میزان بستری های کرونا را دارند و تقریبا در حال تکمیل شدن هستند. همچنین بیمارستان های شهرستانهای داران، میمه، شاهین شهر و نجف آباد با تمام ظرفیت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته اند و در برخی از شهرستان ها به صددرصد ظرفیت اسمی رسیده و وضعیت موجود خارج از توان تیم درمانی است.

مشابه نظر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در جلسه هفتاد و نهم ستاد استانی کرونا هم مطرح شد. بیمارستانهای استان اصفهان از بیمار سرریز شده است و کرونا در اصفهان می تازد و جان می گیرد اما این وضعیت می توانست بغرنج تر و تیره تر هم شود اگر شرکت فولاد مبارکه با درایت مدیریت آستین ها را بالا نمی زد و اکسیژن مورد نیاز بیماران را به صورت رایگان تامین نمی کرد؛ شرایط به مراتب وخیم تر می شد. اهمیت موضوع به حدی است که بارها معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در تامین رایگان اکسیژن مراکز درمانی را مورد تقدیر قرار داده است.

 

تامین رایگان اکسیژن تا مهار ویروس ادامه دارد

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه رفتیم. وی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین گفت: در سال جهش تولید شرکت فولاد مبارکه، علیرغم رکوردهای متعدد در تولید علاوه بر تامین اکسیژن خطوط تولید، توانست با تامین حدود ۸۰۸۰  تن اکسیژن مایع به صورت رایگان به نظام بهداشت و درمان کشور یاری رساند.

وی افزود: یاری رسانی شرکت فولاد مبارکه به نظام سلامت کشور در راستای حفظ جان شهروندان است و با درایت مدیرعامل محترم اهدای رایگان اکسیژن رایگان تا مهار ویروس کرونا تداوم خواهد داشت.

طباطبائیان تاکید کرد: تامین رایگان اکسیژن مایع علاوه بر نجات جان بیماران مبتلا به کرونا از ظهور و شکل گیری بازار سیاه اکسیژن جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: مجموعه های شرکت فولاد مبارکه هم در همین راستا اقدام به تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی کردند که می توان به تامین سه هزار و ۷۹۰ تن اکسیژن رایگان مجتمع فولاد سبا اشاره کرد و سایر مجموعه های شرکت فولاد مبارکه هم درهمین راستا اقدام کرده اند.