جلسه ی اضطراری ستاد مقابله با کرونا شهرستان با حضور فرماندار مبارکه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، شورای تامین و اعضاءستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،فرماندار مبارکه در این جلسه گفت : شهرستان مبارکه در وضعیت بحرانی بیماری کرونا قرار دارد و اگر سیر صعودی مبتلایان به همین صورت پیش برود ، شرایط بسیار سخت تر خواهد شد.

مهندس اصغر هدایت در ادامه افزود : متاسفانه ۸۰درصد از مبتلایان کرونا مربوط به دورهمی ها و مراسم های خانوادگی است که نشان دهنده سادی انگاری و بی توجهی مردم نسبت به این بیماری است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان از مردم درخواست کرد : بهبود شرایط موجود تنها با همراهی و همکاری شما حاصل میشود و از شما تقاضا داریم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و تاحد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در هیچ مراسم و دورهمی حضور پیدا نکنید تا شاهد قطع زنجیره ی این بیماری در شهرستان باشیم.

وی همچنین تصریح کرد : با توجه به شرایط شهرستان ، همچنان مشاغل گروه های ۲ ، ۳ و ۴ ، آرامستان ها ، مساجد و باشگاه های ورزشی شهرستان تعطیل خواهد بود ، همچنین تمام دستگاه های مربوطه آماده باش بوده و نظارت ها نیز به صورت مستمرانجام میشود و نظر کارشناسان شبکه بهداشت برای رسیدگی و نظارت فصل الخطاب است.

فرماندارخطاب به واحدهای صنفی تاکید کرد : در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف از کسبه ، واحدهای صنفی آنها بدون هیچگونه اغماضی و مطابق قانون پلمپ خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : متاسفانه با افزایش سیر صعودی مبتلایان ، شهرستان در اوج پیک چهارم بیماری کرونا قرار دارد و باید آمار واقعی مبتلایان و فوتی ها را به مردم ارائه داد تا متوجه این شرایط و خطرناک بودن ویروس بشوند.

دکتر پروین صالحی با تاکید بر اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا افزود : در اجرای قانون دور کاری ادارات و شرکت ها ، هیچ تفاوتی میان نیروهای رسمی ، قراردادی و پیمانی وجود ندارد و حتما باید برای همه افراد به صورت یکسان و انجام پذیرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از آمار فوتی های همشهریان تصریح کرد : متاسفانه همچنان شاهد برگزاری مراسم های عزا و عروسی با جمعیت های زیاد هستیم که از مردم عزیز شهرستان درخواست می کینم با رعایت پروتکل های بهداشتی خود را از این ویروس در امان نگه دارند و بدانند که ویروس جهش یافته قادر است که متاسفانه افراد را در ۲۴ ساعت از پا در بیاورد.

خانم صالحی ضمن اشاره بر وضعیت فاجعه بار و بحرانی منطقه و شهرستان تاکید کرد : با افراد متخلف که به توصیه ها و مصوبه های ستاد کرونا اهمیت نمی دهند باید شدیدا برخورد کرد.