به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،رییس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان،رضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه ضمن تبریک سال نو عنوان کرد: سال جدید درحالی آغاز شد که همه ی جهادگران و مردم در حال فعالیت بودند؛در این میان نقش رسانه ها نیز بسیار تاثیرگذار بود. وی افزود: در دوره […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،رییس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان،رضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه ضمن تبریک سال نو عنوان کرد:
سال جدید درحالی آغاز شد که همه ی جهادگران و مردم در حال فعالیت بودند؛در این میان نقش رسانه ها نیز بسیار تاثیرگذار بود.
وی افزود:
در دوره ی پسا کرونا شاهد تغییراتی جهانی خواهیم بود،لذا قبل از انتشار کرونا؛ آنفولانزا،سارس و بیماری های فراگیر دیگری در دنیاشیوع داشته است. همچنین تلفات ویروس کرونا به نسبت سایر بیماری ها که در دنیا تا به امروز شایع شده بسیار کمتر است؛اما با افزایش بستر فضای مجازی و رسانه ها گستردگی بیشتری پیدا کرده است. پس باید خودمان را برای پدیده های نوظهور دیگری هم آماده کنیم.
صفری اذعان کرد:
ویروسی که قدرت کشندگی اش نسبت به سایر بیماری ها کمتر است با قدرت رسانه و فضای مجازی تغییرات زیادی در دنیا به وجود آورده،زیرا فضای مجازی بستری است که رسانه از ظرفیت های خبر و اطلاع رسانی آن بهره برداری میکند.
نقش و اهمیت اصحاب رسانه که گرداننده اصلی جریانات رسانه ای هستند غیر قابل انکار است و به نظر بنده اگر حکومت ها بخواهند در آینده حکمرانی کنند چاره ای جز اینکه به رسانه بهای بیشتری دهند ندارند و از این طریق میتوانند حوادث و اتفاقات را مدیریت کنندهمانطور که هرجا رسانه درست و به موقع به میدان آمده،ضربه پذیری دولت ها و حکومت ها نسبت به موضوعات جدید کاهش یافته است.
وی ادامه داد:
در کشور آمریکا،امروز بالاترین آمار مبتلایان به کرونا گزارش میشود،و این فاجعه ناشی از سهل انگاری متفکران،صاحبان رسانه و کسانی که مدیریت افکار عمومی را در دست داشته اند،است.
لذا در ایران اسلامی فعالان رسانه ای از روز اول با همه ی توان و ظرفیت به میدان آمدند و در صفحات مجازی،روزنامه ها و پایگاه های خبری اعلامِ خطر،آموزش و اطلاع رسانی کردند به جرات میتوان گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه،مدافعان سلامت و کادر پزشکی همه باهم در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در پایان افزود:
متاسفانه سرمایه گذاری در جهت تقویت و ارتقای مهارت کادر رسانه ای به خوبی انجام نمیشودیکی از معضلات مهم دیگر نیز عدم ارتباط رسانه های مکتوب بامخاطبان است لذا رسانه ی مکتوب اساس هویت فرهنگی یک ملت است ولازم است ارتباط گیری مجدد مردم با رسانه ها در الویت قرار داده شود.