رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در حوزه بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند برق و گاز، از اقدامات شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه حمایت می‌کنیم.

به گزارش مبارکه نا؛وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای تامین آب و برق مورد نیاز راه‌اندازی معادن در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر نیازمند همدلی و همکاری بخش‌های مختلف در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم. ایمیدرو، به دنبال تعامل سازنده با سایر بخش‌ها است و معدن می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتری شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی و صرفه‌جویی انرژی از جمله مواردی است که ایمیدرو آمادگی همکاری با سایر سازمان‌ها را دارد. جلسه‌هایی بسیاری پیرامون تحقق این مهم انجام شده است و باید بهینه‌سازی انرژی در دستور کار صنایع قرار بگیرد.

جعفری در ادامه گفت: در چند هفته گذشته، جلساتی برگزار کرده‌ایم تا بهینه‌سازی مصرف کارخانه‌ها انجام شود و سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش زیرساختی صورت گیرد.

وی بیان داشت: در حوزه بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند برق و گاز، از شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه که در این زمینه اعلام علاقه و آمادگی کرده است حمایت می‌کنیم.

جعفری افزود: به عنوان مثال شرکت فولاد مبارکه در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی پیشنهاد کرده است که بخاری‌های مصرفی را با بخاری‌های کم‌مصرف تعویض کنند و در مقابل گاز حاصل از این صرفه‌جویی، جهت تولید در اختیار این شرکت قرار بگیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: هفته پیش با وزیر نیرو صحبت کردیم که اگر ممکن است، برق برگشتی را به صنایع برگردانیم تا صنایع هم بتوانند به تولید ادامه دهند.