نماینده مردم مبارکه گفت: جاده ساحلی بااینکه تمام‌کارهای فنی و قراردادی آن انجام، مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شد اما به دلیل عدم اختصاص قیر، این پروژه آغاز نشد.

به گزارش مبارکه نا؛دکتر صالحی در جلسه بررسی و رفع موانع مسیر مبارکه-طالخونچه گفت: مبارکه در مسیر سه استان قرار دارد و با توجه صنعتی بوده شهرستان، با ترافیک سنگین ماشین‌های سنگین روبه‌رو هستیم و جاده‌های مواصلاتی شهرستان آسیب‌پذیر شده و عمر آسفالت در شهرستان مبارکه بسیار پایین است.

دکتر صالحی با توضیح اینکه در سایه‌های عدم ناهماهنگی‌ها برخی از دستگاه‌ها تصادف در مسیرهای مبارکه رخ می‌دهد و متأسفانه منجر به نقص عضو و فوت شهروندان می‌شود، بیان کرد: زمانی می‌توانیم کارکنیم که متولی جاده‌های شهرستان مشخص باشد؛ راهداری و شهرداری‌ها باید بیشتر از قبل انرژی بگذارند و سریع جاده‌های و مسیرهای شهرستان را ترمیم کند.

وی تأکید کرد: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاعات مربوط به راه‌های شهرستان، درصد پیشرفت پروژه‌ها و راهکارهای آن را ماهیانه به مسئولان شهرستان به صورت شفاف گزارش دهد تا با پیگیری دیگر مسئولان شهرستان مشکلات و موانع عدم اجرای پروژه‌های شهرستان رفع و نگرانی مردم شهرستان در این موضوع کاسته شود.

نماینده مبارکه افزود: قسمتی که باید در تهران و استان پیگیری شود را انجام می‌دهم اما باید متولی اجرا در شهرستان شفاف و مشخص شود،سپس بازه زمانی قرار داده شود تا که اگر مانعی در اجرا ایجاد شد، سریع فرمانداری وارد شود و مانع را برطرف کند.

وی بابیان اینکه باید مسیرهای خطر خیز شهرستان مشخص و موانع آن رفع شود، تصریح کرد: پس‌ازاین جلسه قوی‌تر از قبل باید پیگیر رفع مشکلات و موانع سر راه انجام پروژه‌های جاده‌های شهرستان شد.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: مشکل قیر در چند ماه قبل به‌شدت در کشور خودنمایی کرد و پروژه‌های زیادی در کشور را به تأخیر انداخت و چند روزی است که مشکل قیر تا حدودی برطرف شده است؛ جاده ساحلی بااینکه تمام‌کارهای فنی و قراردادی آن انجام، مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شد اما به دلیل عدم اختصاص قیر، این پروژه آغاز نشد.

وی با توضیح اینکه زمانی ما می‌توانیم کمک کنید که پروژه در حال انجام باشد و همچنین در جریان موانع اجرای آن باشیم، اظهار کرد: زمانی در شهرستان کاری آغاز می‌شود، به مانعی برخورد می‌کند و متوقف می‌شود و هیچ فردی هم اطلاع ندارد؛ به‌عنوان‌مثال جاده مبارکه-بروجن بااین‌همه تصادفات که ما داشتیم زمانی که در وزارتخانه پیگیر رفع مشکلات این پروژه شدیم، وزارتخانه تعجب کرده است که ما دو سال قبل آمادیم کلنگ زدیم.

نماینده مردم مبارکه اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، توانستیم موانع سر راه پروژه مبارکه-بروجن را برداریم و فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و همچنین فاز دوم این مسیر هم که باز مشکل برخورده بود و به دلیل اهمیت این مسیر، جابه‌جایی بودجه برای تکمیل این پروژه انجام شد.

وی تأکید کرد: شهرداران، مسئولان خدمات رسان و به‌ویژه اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر از چیزی که است باید پیگیر مسائل جاده‌های شهرستان مبارکه باشند.