معاون راهداری اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: از اول آذرماه اکیپ‌های راهداری در مناطق سردسیر و گردنه‌های صعب‌العبور مستقر شدند.

به گزارش مبارکه نا؛فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به طرح راهداری زمستانه در سال ۱۴۰۰، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای خرید شن و نمک، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات راهداری در اواخر تابستان و اوایل پاییز انجام شد که از اول آذرماه اکیپ‌های راهداری در مناطق سردسیر همانند غرب و جنوب استان اصفهان و گردنه‌های صعب‌العبور مستقر شدند.

وی با بیان آماده باش ۱۰۰ درصدی نیرو‌ها از اول آذرماه در مناطق شرق و شمال استان اصفهان، گفت: هم‌اکنون طرح راهداری زمستانه با بیش از ۷۵۰ نیرو، بالغ بر ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و بیش از ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری زمستانه در حال انجام است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به چندین بارش برف و باران در غرب و شمال استان اصفهان، گفت: بی‌توجهی رانندگان به رعایت سرعت مطمئنه، همراه نداشتن زنجیر چرخ و یا ناآگاهی رانندگان در بستن زنجیر چرخ عمده مشکلاتی است که به ویژه در زمان بارش سبب ترافیک، مانع از انجام عملیات برف‌روبی و انسداد محور می‌شود.

دادخواه با تأکید بر اهمیت همراه‌داشتن زنجیر چرخ، گفت: لازم است که شهروندان نحوه بستن زنجیر چرخ را آموزش ببینند و قبل از سفر سایز زنجیر چرخ، وضعیت لاستیک خودرو، برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو را چک کنند تا سفر بی‌خطری را داشته باشند.

وی با اشاره به ادامه طرح راهداری زمستانه تا ایام نوروز و اجرای همزمان با طرح راهداری نوروزی، گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه و ۷۵ گردنه صعب‌العبور است در مواقع نیاز راهداران آماده باش هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به حذف سفر‌های غیر‌ضروری در زمان بارش برف و باران، گفت: شهروندان می‌توانند قبل از سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ یا شماره همراه ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰ مرکز مدیریت راه اداره‌کل که به صورت شبانه‌روزی پاسخگو هستند از وضعیت راه‌های استان و محوری که قصد تردد در آن را دارند، مطلع شوند.

دادخواه با عرض خدا قوت به نیرو‌های راهدار، گفت: با توجه به اینکه نیرو‌ها در سخت‌ترین شرایط و سردترین وضعیت آب و هوایی برای کمک به مردم در جاده‌ها حضوردارند، بهتر است که مردم همکاری‌های لازم را با نیرو‌های راهدار، عوامل پلیس راه، اورژانس و هلال احمر داشته باشند تا از خطرات و مشکلات جلوگیری شود.