مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان با رد هرگونه شایعه درباره قطع همکاری دانشگاه‌های فرایبورگ با دانشگاه اصفهان گفت: این همکاری همچنان ادامه دارد.

به گزارش مبارکه نا؛ بتازگی یک روزنامه صهیونیستی خبری مبنی بر قطع همکاری دانشگاه آلمانی فرایبورگ از سال ۲۰۱۹ با دانشگاه اصفهان بدلیل بازنشر مطالبی درباره نابودی رژیم صهیونیستی منتشرکرده است که این خبر در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است.

سید کمیل طیبی مدیر بین‌الملل دانشگاه اصفهان با اشاه به بازنشر این خبر در شبکه‌های اجتماعی گفت: این خبر از طریق یک روزنامه صهیونیستی و بنا به دلایل نامعلوم منتشر شده که شک برانگیز است، در صورتی که به هیچ وجه این اتفاق نیفتاده و ایمیلی از آن دانشگاه آلمانی به دانشگاه اصفهان ارسال نشده است.

وی گفت: انتشار این مطلب شیطنت رسانه‌ای محسوب می‌شود و آن‌ها به احتمال زیاد به دنبال ایجاد شک و تردید در این ارتباط دانشگاهی هستند.

مدیر بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: این در حالیست که تا چندی پیش همچنان مبادله دانشجو با این دانشگاه آلمانی صورت گرفته و هیچ مشکلی وجود نداشته و پیامی در این باره دریافت نشده است.

وی گفت: دانشگاه اصفهان اکنون با حدود ۱۴۰ دانشگاه خارجی و منطقه‌ای همکاری و ارتباطات علمی با دوام دارد که از جمله آن می‌توان به دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی، چند دانشگاه آمریکایی و دانشگاه‌های منطقه‌ای از جمله ترکیه و پاکستان اشاره کرد.

طیبی گفت: یکی از همکاری‌ها و ارتباط خوب و نزدیک ما در بین چند دانشگاه آلمانی، با دانشگاه فرایبورگ است که حدود ۱۷ سال است که مبادله دانشجو صورت می‌گیرد و  امسال نیز این ارتباط علمی برقرار بوده و هست که مبادله در قالب دریافت بورسیه از آن دانشگاه و اعزام دانشجو و تحصیل برای یک یا ۲ ترم صورت گرفته است.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.