محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه با امام‌جمعه شهر مبارکه دیدار کرد.

به گزارش مبارکه نا؛محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در دیدار با امام‌جمعه شهر مبارکه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به درستی حرکت‌های دشمن و جهت‌گیری‌های آن را تشخیص می‌دهند، اظهار کرد: راهکار نجات ما از شرایط فعلی اقتصادی تولید است به همین دلیل ایشان همواره به سمت رشد و پویایی اقتصادی و صنعتی جهت‌گیری کردند اما بسیاری از مواقع دشمن در تلاش است تا ما را از جهت اصلی باز کند.

وی افزود: از بدو فعالیت خود به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه، بیشترین وقتم را روی پروژه‌های توسعه‌ای گذاشتم. آن رونق و اتفاق میمونی که مقام معظم رهبری به دنبال آن هستند، همین کار و تلاش مضاعف و پروژه‌های جدیدی است که باید اجرا و اشتغال و پویایی است که باید در سطح کشور ایجاد شود. ما هم به دنبال همین مسئله هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: کل سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال گذشته و در کل هلدینگ فولاد مبارکه انجام شد، به ۶ هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد اما در حال حاضر ۸ میلیارد دلار معادل حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان، پروژه‌ توسعه‌ای در سطح کشور (۱۵ استان و شهر) و در مجموعه‌های مختلف وابسته به فولاد مبارکه تعریف شده است. احساس می‌کنیم وظیفه ما اکنون همین توسعه است.

طیب‌نیا گفت: چیزی که اکنون کشور از آن رنج می‌برد، فقری است که بین مردم وجود دارد به همین دلیل باید در کشور شغل ایجاد کنیم. در همین راستا اولین شعار ما در جلسات، ایجاد رشد اقتصادی در کشور است. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که سردمدار این مسئله کیست؟ کل بودجه عمرانی دولت در سال ۱۴۰۰، برابر با ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده است بنابراین شرکت‌های بزرگ نه فقط فولاد مبارکه، باید در این زمینه پیش‌قدم باشند. در حال حاضر مجموع ارزش طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه (به شرط تحقق) بیش از دو برابر بودجه عمرانی دولت در یک سال است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: ساخت نیروگاه برق ۱۵۰۰ مگاواتی و همچنین تأسیس بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت ۵۴۰ مگاوات در برنامه فولاد مبارکه قرار دارد. در حال حاضر کل انرژی پاک خورشیدی که در کشور تولید می‌شود، کمتر از این مقدار است و ما می‌خواهیم به صورت یکجا ظرفیت جدیدی را طی یک تا دو سال آینده ایجاد کنیم. این مسئله به نوعی یک انقلاب در کشور محسوب می‌شود. در اروپا اگر در جایی ۲۰۰ روز در سال آفتاب باشد، نیروگاه خورشیدی تأسیس می‌کنند این در حالی است که ما در ایران بیش از ۳۰۰ روز در سال آفتاب داریم اما کسی به این سمت نمی‌رود. به‌علاوه قصد داریم در فولاد سنگان نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات تأسیس کنیم. ارزش این طرح زمانی مشخص می‌شود که بدانیم نیروگاه بادی منجیل حدود ۸۰ مگاوات خروجی برق دارد. پروژه‌های انتقال آب، پروژه‌های زیرساختی (ریل) و پروژه‌هایی مثل نورد گرم۲ هم از دیگر پروژه‌ها است.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن این پروژه‌ها زمان‌بر است و نیاز به فعالیت شبانه‌روزی دارد.

طیب‌نیا درباره پروژه نورد گرم ۲ تصریح کرد: هدف اصلی این پروژه بی‌نیاز کردن کشور از واردات ورق است. خودروهایی که در حال حاضر در کشور تولید می‌شود خودروهای چند دهه قبل است زیرا خودروهای روز دنیا دیگر با این ورق فعلی تولید نمی‌شود. ورق‌های جدید، ورق‌هایی با ضخامت پایین‌تر و استحکام بالاتر است. ما باید وارد فنّاوری‌های روز دنیا شویم تا بتوانیم ارزش افزوده بالاتری ایجاد کنیم. نکته مهم درباره پروژه نورد گرم۲ این است که این پروژه اضافه مصرفی در حوزه آب ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار کرد: سطح اشتغال و پویایی کشور می‌تواند در صنعت افزایش یابد اما یک تفکر صنعت ستیزی در حال شکل‌گیری است که هدف دشمن است. فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت پیشرو باید یک صنعت پاک باشد و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این شرکت ۳۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد کرده است که با احتساب افرادی که از درآمد این بخش منتفع می‌شود، تعداد افراد مرتبط به این شرکت به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی، امام‌جمعه شهر مبارکه، نیز در این دیدار گفت: توسعه صنعت تصمیم بسیار ارزشمندی است زیرا باعث تولید کار می‌شود. آنچه برای ما مهم است، گسترش تولید و توسعه صنعت است زیرا هم تولید ثروت می‌کند و هم تولید اشتغال.

وی با اشاره به اهمیت زکات و انفاق در جامعه اسلامی افزود: علت اصلی اهمیت زکات دستگیری از فقرا است. این زکات می‌تواند در راه تولید اشتغال مصرف شود. مقام معظم رهبری فرمودند هر اقدامی انجام می‌دهید باید یک پیوست عدالت هم در آن باشد.

امام‌جمعه شهر مبارکه با بیان اینکه تشریفات زائد باید حذف شود، گفت: توجه فولاد مبارکه به شهر مبارکه یک اقدام اخلاقی، فقهی-حقوقی و عقلانی است. ما باید به همسایه‌ای که در کنار ما است، توجه کنیم لذا باید نگاه ویژه داشته باشیم و بدانیم به هیچ عنوان با این توجه از عدالت خارج نمی‌شویم؛ این عین عدالت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: صنایع منطقه نیازهایی دارند که گاه فولاد مبارکه می‌تواند به آن‌ها کمک کند بنابراین این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. به‌علاوه اگر مساجد حمایت شوند بسیاری از مشکلات اخلاقی حل می‌شوند.