نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند برخی از دولت‌ها خزانه خالی را تحویل می‌گیرند اما دولت سیزدهم، خزانه مقروض و زمین سوخته مین‌گذاری شده را تحویل گرفت.

به گزارش مبارکه نا؛پروین صالحی، در جمع خبرنگاران افزود: تیم دولت با شدت و قدرت کار می‌کند و رییس‌ جمهوری، دلسوزانه در بین مردم حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز تیم اقتصادی دولت با تمام توان کار می‌کند اما وضعیت اقتصادی کشور نیز با مشکلات بسیار مواجه است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند اما با همراهی مجلس و هماهنگی قوه قضاییه، آرام‌آرام اقتصاد کشور از بن‌بست‌ خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد و ایران در بین دو حوزه آبی بزرگ خزر و خلیج‌ فارس واقع شده است، تصریح کرد: کشور ما نباید مشکل آب داشته باشد و با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان مشکلات آب کشور را رفع کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: ایران با داشتن ۷ درصد از ذخیره معادن دنیا، رتبه چهاردهم جهان و  از نظر نفت و گاز رتبه برتر جهانی را دارد و از شرایط افلیمی چهارفصل نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد که در سایه مدیریت‌های صحیح و همکار مردمی باید این ظرفیت های عظیم کشور به جریان افتد تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از مشکلات مردم باشیم.

نماینده مبارکه در مجلس با بیان اینکه قرار دادن مردم در مقابل هم به هیچ وجه درست نیست، تأکید کرد: انتظار داریم که با ورود جدی دولت به طرح انتقال آب از خلیج فارس، مانند سایر کشورها در این حوزه و با استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن، آب مورد نیاز کشور تأمین شود.

جذب ۵۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار شهرستان مبارکه

صالحی همچنین گفت: ۵۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار بخش‌های جاده‌ای، کشاورزی، بهداشت و درمان، اماکن ورزشی و آموزشی، حسینیه مرکزی و کمک به صندوق‌ها قرض‌الحسنه مردم یار این شهرستان جذب‌ شده است.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری احداث جاده‌های شهرستان در این دوره از حساسیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از تصادفات و مرگ‌ومیر ناشی از آن برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح محور مبارکه_بروجن فعال بود اما در روزهای اخیرا بدلیل مسائل بودجه‌ با مشکل مواجه شد، اضافه کرد: ۱۳ میلیارد برای تکمیل بلوار امام رضا (ع) مبارکه فراهم شده بود اما این طرح به بودجه بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد؛با توجه به ناکافی بودن بودجه جاده مبارکه_بروجن، فعالیت ماشین‌آلات آنها تعطیل شده است.

صالحی گفت: قرار شد ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور مبارکه – بروجن با توجه به وقوع تصادفات اخیر و شرایط ویژه این محور اختصاص یابد و با توجه به اهمیت بلوار امام رضا (ع) برای شهرستان، اداره راهداری هم وارد این پروژه شود.

صالحی با تاکید بر ضرورت اصلاح زیرساخت‌های ورزشی مبارکه تصریح کرد: برای تقویت نشاط، سلامت و کارهای تیمی در شهرستان راهی جز ورزش وجود ندارد و مجتمع فولاد مبارکه هم باید قسمتی از ورزشگاه آزادی این شهرستان را که بطور کامل متروکه شده است، تعمیر کند.

نماینده مبارکه مبارکه در مجلس با بیان اینکه حساسیت لازم برای جذب نیروهای بومی از مطالبات بحق مردم این شهرستان است، خاطرنشان کرد: مدیران صنایع از جمله فولاد مبارکه باید حساسیت مسوولان شهرستان برای جذب جوانان بومی را درک کنند و برای استخدام‌ این افراد، همراهی بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: مطالبات این شهرستان در هفت محور در جلسه مسوولان مبارکه با مدیرعامل و مدیریت جدید مجتمع فولاد مورد تأکید قرار گرفت که باید رسیدگی‌ها به شهرستان بیش از پیش انجام شود.

نماینده مبارکه اظهارداشت: ساخت ۲۲ هزار واحد ملی مسکن در شهر مجلسی برنامه‌ریزی‌ شده بود اما با توجه به اینکه مردم شهرستان استقبال چندانی از سکونت در این شهر جدید  نمی‌کنند و این رویکرد موجب مهاجرپذیری بیشتر می‌شود  در نهایت طرح مزبور به ساخت هشت هزار واحد کاهش پیدا کرد.

صالحی گفت: طبق آخرین آمار سال گذشته، نرخ بیکاری در مبارکه از ۱۵ درصد به ۹.۴ درصد کاهش یافته و در سال جاری در کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلف شهرستان اشتغال‌هایی ایجاد شده است.